ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. در اصل شما باید تلاش کنید تا یک مفهموم به کمک تمرینات ذهنی به وجود آورید یک تصویر چشمی باعث یاد اوری دف شما در ذهن مخاطبان است.شما باید بتوانید نظر و ایده هایتان را به عرصه حظور در بیاورید.

انتخاب نامی هوشمندانه، ماندگاری برند را در ذهن مخاطبین و مشتریان بیشتر می‌کند. همین که برندتان را ثبت کردید، حتما در شبکه‌های اجتماعی مختلف حساب کاربری بسازید و دامنه اینترنتی .ir یا .com برندتان را بخرید. چون ممکن است خیلی زود دامنه و حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی گرفته شود. اما قبل از هر اقدامی مراحل انتخاب نام برند را با ما طی کنید تا نامی درخور و شایسته برگزینید. فراموش نکنید که اهداف و شعار برندتان را در نظر بگیرید و نام برندتان را با توجه به اهداف سازمان انتخاب کنید. یا بالعکس از نام برندتان برای انتخاب لوگو و شعار، الگو و ایده بگیرید.

اسم کوچک شما هم هر چند خوبه ولی از اونجایی که برند رستوران «هانی» در صنایع غذایی معروفه بهتره یک اسم دیگه پیدا کنید. لطفاً اول مراحلی رو که توی مقاله گفتیم انجام بدید اینکار شاید اولش یک کمی سخت به نظر برسه ولی بهتون قول میدم اسم‌های خیلی بهتری پیدا می‌کنید. با توجه به اینکه «فیروزه» شبیه نام‌های خانوادگی رایج (مثل رضایی، احمدی و … ) نیست اگر دوست داشته باشید می‌تونید از این اسم به عنوان نام برند استفاده کنید. و اینکه من خیلی حساس نیستم، چند تا طراح سایت و سئو کار فرصت طلب تا دیدن بازار خرید و فروش دامنه داغه نزاشتن یکیش به بقیه برسه میشینی چند روز فکر میکنی به نتیجه میرسی میزنی میبینی دامنه بستس. ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید . هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود.

  • اگر در این مورد تجربه‌ای دارید یا نامی انتخاب کرده‌اید با ما در میان بگذارید.
  • همانطور که گفتیم پس از ثبت برند باید از نام درخواستی استعلام گرفته شود که این استعلام باید از مراجع قانونی یعنی سامانه اداره مالکیت معنوی صورت بگیرد .
  • پس یک دورهمی با اعضای شرکت، همکاران و دوستانتان برگزار کنید و در مورد نام شرکت و برند تصمیم بگیرید.
  • انتخاب نامی هوشمندانه، ماندگاری برند را در ذهن مخاطبین و مشتریان بیشتر می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه‌ی درباره متمم مراجعه کنید. همه می‌دانیم که برند، فراتر از یک نام است و برندسازی فرایندی زمان‌بر و چندوجهی است که انتخاب نام صرفاً نخستین گام در این مسیر طولانی و دشوار محسوب می‌شود. هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد. مؤسسات غیرتجاری و شرکت­‌های تعاونی از پرداخت هزینۀ تعیین نام معاف هستند. پیشنهاد اسامی و عناوینی که به تشکیلات دولتی و کشوری اختصاص دارد، از طرف متقاضیان پذیرفته نمی‌­شود.

توجه به معنای اسم برای ساخت اسم شرکت

البته برای طوفان فکری روش‌های دیگری هم وجود دارد، مثلاً شما می‌توانید انتخاب اسم برند را‌ از روی چند دسته‌بندی‌های انجام دهید. بسیاری از سلبریتی‌ها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری ثبت شرکت در تهران برندشان انتخاب کرده‌اند. سلام و عرض ادب وقتتون بخیر, اسم برند برای محصولات شرکت لبنیات چی پیشنهاد میکنید? برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است .

می توانید از سایت های جستجوی دامین مثل Whois استفاده نمایید تا دسترسی به دامین های نام های پیشنهادی مد نظر خود را بررسی نمایید. حتی می توانید با ابزاری متفاوت از نبود اسامی مشابه در iOS App و Google Play Store اطمینان حاصل کنید و در نهایت در مورد در دسترس بودن اکانت پیج اینستاگرام یا اکانت آپارات برند منتخب خود تحقیق کنید. جلسات طوفان فکری خارجی ترتیب دهید تا نظرات افراد بیرون از شرکت را نیز جویا شوید. همچنین به گزینه های بیشتری برای انتخاب نام تجاری دست یابید. در صورت داشتن کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی می‌توانید از اسامی با ریشه غیر از زبان فارسی استفاده نمایید. قدم دیگری که باید قبل از شروع طوفان مغزی یا قرار دادن قلم روی کاغذ بردارید، این است که منظره رقابتی را برای برند خود ترسیم کنید.

اسم برند خاص

اما اگر نمی توانید در این زمینه سرمایه ای را اختصاص دهید خود نیز با اندکی تلاش بیشتر می توانید نتیجه ی خوبی کسب کنید. انتخاب اسم برای برند با وجود اسم‌های تجاری زیاد، باعث شده است تا برخی از شرکت‌ها اسم خود را اختراع کنند. اسم‌های اختراع شده می‌توانند بسیار قدرتمند و منحصربه‌فرد باشند.

نبایدها در انتخاب اسم شرکت

بهترین اسامی خلاقانه برای برند را برای شما در زیر لیست کرده ایم. 1399 © کلیه حقوق برای سایت فروشگاه برند مشاور محفوظ است. یک نام برند مناسب و تاثیرگذار مشتریان شما را وادار به پرسیدن این سوال می کند که ” نام برند شما از کجا آمده است؟”، سوالی که شما میتوانید با تعریف یک داستان برند جذاب به آن پاسخ دهید.

خیر، ثبت برند یا نام تجاری می تواند به فارسی باشد و یا به لاتین و یا به هر دو شکل انجام شود، ولی متقاضیانی که می خواهند علامت یا نام تجاری را به صورت لاتین نیز ثبت کنند، الزاماَ باید کارت بازرگانی داشته باشند . سلام من با یه اسمی دارم چند ساله کسب و کارم رو پیش میبرم . دامنه اش رو دارم و نام کاربری تمام شبکه های اجتماعی هم همینطور. با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم. به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود. اگر به تازگی کسب‌وکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کرده‌اید.

سال‌های سال است که بسیاری از برندهای شخصی، آموزشی و … از این روش برای نام‌گذاری خود استفاده کرده‌اند. این موضوع البته اگر که بتوانیم نامی خوش آوا و قدرتمند بسازیم، خود بسیار کمک‌کننده خواهد بود. آمازون استعاره از عظیم‌ترین رودخانه دنیا و امروز نام سایتی که بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان است. فروشگاه آنلاین شما هم می‌تواند سود زیادی برایتان داشته باشد.

اگر تمایل دارید که با شیوه اصولی نامگذاری برند بیشتر آشنا شوید و نمی دانید که از کجا شروع کنید، توصیه می کنیم که “راهنمای انتخاب نام برند برای کسب وکارها“را مطالعه و از آن برای انتخاب نام برند خود استفاده کنید. حتی می توانید شرایط خاصی برای نام گذاری شرکت تعیین کنید و آن را در چک لیست قرار دهید، به عنوان مثال کمتر از eight حرف بودن اسم برند یا در دسترس بودن پیج اینستاگرام. ابتدا به سایت جستجوی علائم تجاری سازمان ثبت و اسناد کشور مراجعه کنید و اسم‌های مشابه ثبت تغییرات را بررسی و استعلام اسم شرکت‌ها را نیز دریافت کنید. چگونه می‌خواهید اسم برند شما اجرا شود؟ اسم برند خود را کجاها استفاده می‌کنید؟ ( بر روی بسته‌بندی، روی محصولات و ویدئو و ….) چه قوانینی را باید رعایت کنید؟ و … . دستور کار شما باید کامل باشد به طوری که پاسخ تمام پرسش‌ها در مورد خلاقیت، کیفیت، نوآوری، مشتری‌مداری، کارایی، اخلاق‌مداری و حرفه‌ای بودن و … مشخص باشد. به عنوان مثال به جای اشاره به کیفیت باید بیان کنید که چرا معتقد هستید که برندتان با کیفیت است.

با ایجاد یک نقشه ذهنی از مفاهیم مربوط به کسب و کار خود، شروع کنید. کلمات، احساسات و تجربیات توصیفی کسب و کار یا اسامی خاص برای برند خود را بشناسید. یک نام مناسب می تواند نشان دهنده ارزش یک برند باشد ثبت برند تجاری که استفاده از آن زمینه مطمئنی را فراهم می آورد که بتوان به افزایش فروش یک محصول و ماندگاری در ذهن مشتریان پرداخت. از همین رو مشاوره می تواند بهترین شرایط را در جهت رسیدن به این عوامل فراهم آورد.

برای انتخاب اسم برای برند می توان به جلوه های بصری و ذهنی یک ویژگی خاص در محصول اشاره کرد تا بتوان با تکیه به آن ایده های نو را در انتخاب اسم برند در ذهن تداعی کنید . در این میان انتخاب نامی زیبا و ماندگار در بازار بسیار دشوار می باشد و از سویی زمانبر خواهد بود . مهم ترین چیزی که باید در انتخاب اسم برند به خاطر داشته باشید این است که نام گذاری برند یک مسابقه نیست که بازنده یا برنده داشته باشد. مناسب ترین اسم برند تجاری در واقع نامی است که در یک کلام معیارهای مورد نظر شما را پوشش دهد.

اما بد نیست بدانید که یک مطالعه در دانشگاه آلبرتا در سال 2010 نشان داده که مصرف‌کنندگان واکنش مثبت‌تری نسبت به اسم‌هایی با ساختار تکراری، مانند کوکاکولا و کیت کت نشان می‌دهند. در ایران خودمان هم از این اسامی کم نداریم؛ مثلاً لُپ لُپ، یک و یک، شام شام، های بای و … . اگر ایده و فکر شما در مورد آینده کسب و کارتان‌ بزرگ باشد، از حال به فکر سازمان‌دهی آینده خواهید بود و آن را از نام برند خود شروع خواهید نمود.