فقط مطمئن شوید که رقبای شما از همان استراتژی استفاده نمی‌کند. این نوع اسم‌ها در تبلیغات و برندینگ بسیار موثر هستند. به عنوان مثال می‌توان «چی توز» و «اشی مشی» را نام برد.

  • شاید به این فکر کنید که انتخاب یک نام نظر آمیز می‌تواند موجب افزایش قدرت به یادسپاری شما شود.
  • در تعیین نام شرکت ها برای تعیین نام می بایست از اسم خاص استفاده گردد.اسم خاص کلمه ای است که می تواند مستقیماَ نهاد جمله باشد و برای دلالت بر شخص،شیء یا مفهومی به کار می رود.
  • از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است.
  • حال اگر قرار است شما محصولی اغواگر بسازید و بخواهید به اسطوره‌های بشری توجه کنید به یاد چه چیزی می‌افتید؟ شاید مشهورترین گزینه حوا همسر حضرت آدم باشد!
  • این که ما بتوانیم از اعداد یا ترکیب اعداد با حروف برای خود نامی قدرتمند و خاص بسازیم.

به عنوان مثال ماهان را در نظر بگیرید که با شنیدن آن عده‌ای به یاد هواپیمایی ماهان و عده‌ای به یاد موسسه آموزش عالی آزاد ماهان می‌افتند. برخی اسامی خاص برای برند را می‌توان از زبان‌های خارجی گرفت. فکر خود را در مورد معنی بیشتر برندها مشغول نکنید، اما در برخی موارد، آن‌ها دارای یک backstory جالب هستند. به عنوان مثال، سامسونگ به معنی ۳ ستاره به زبان کره‌ای و لگو به معنی بازی خوب در زبان دانمارکی است. این‌گونه اسم‌ها با بازگرداندن معنی به اسم تجاری کار می‌کنند. قرار نیست اسم انتخابی مستقیماً فعالیت شما را شرح دهد.

انتخاب بهترین نام از لیست نمونه اسم شرکت

انتخاب اسم برند و همچنین برند سازی نیاز به مشاوره دارد . از مواردی که می تواند بر یک کسب و کار تاثیرات مثبت گذاشته و باعث پیشرفت ان در زمان فعالیت شود انتخاب نامی خلاقانه برای برند است . منظور از اسم خلاقانه ، اسمی است که با دیگر اسامی از قبل به ثبت رسیده تفاوت داشته و با در نظرداشتن موضوعات فعالیت انتخاب شده باشند . زمانی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار در میان است انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک اسم صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند.

انتخاب یک اسم برند ایرانی مناسب می‌تواند شرکت شما را بر سر زبان‌ها بیندازد درحالی که یک اسم نامناسب می‌تواند شرکت شما را با شکست روبه‌رو سازد. نکته مهم دیگر سختگیری‌های قانونی و حقوقی است و باید برای پیشگیری از مشکلات حتما در انتخاب نام دقت به خرج داد تا مشکلات مالی و قانونی پیش نیاید. این نام باید نشان‌دهنده موضوع و کارکرد آن باشد و نباید پیش از این توسط شرکت دیگری ثبت شده باشد. همیشه در انتخاب اسم باید دنبال اسامی رفت که متمایز باشد و وجه تمایز شرکت را نشان دهد. بهتر است قبل از انتخاب و اقدام برای ثبت حتما استعلام بگیرید تا نام انتخابی شما تکراری نباشد. معمولا بهتر از سه کلمه خاص تشکیل شود تا از وقوع تشابه جلوگیری شود.

کلمات تاثیر گذار و تجربیات قشنگ را بشناسید و برای انتخاب نام برند در نظر داشته باشید.بعد از این یک عکس یا شکل مربوط یه شرکت به جود بیاورید. برای انتخاب نام خاص برای برند خود تمامی مسائل را در نظر داشته باشید مثلا احساسات مخاطب را برای اثر گذاشتن و نزدیک کردن آن به برند خود در نظر داشته باشید. اسم خاص یعنی اسمی که به یک چیز تعلق دارد و منحصر به فرد می باشد.به عبارت دیگر منظور از اسم خاص اسمی است که به یک فرد یا یک شخص تعلق دارد و شامل همه نمی شود. برای انتخاب نام ایرانی برند و خلاقانه باید زمان زیادی را صرف کرده و با دانش بسیار نامی با آینده برای برند انتخاب کنید . برای این امر می توانید مثل همیشه بر روی یاری ما حساب باز کنید . در انتخاب نام برند و لوگو تجاری از اسامی شعرا و دانشمندان و ارگان های دولتی و ایثارگران نباید استفاده شود و این موارد جزو موارد ممنوع خواهد بود.

اکثر برندها از موضوعات فعالیت یک محصول نشات گرفته اند و با ارائه محصول و خدماتی با کیفیت در طی سال ها فعالیت خود ، توانسته اند بین مشتریان خود در تمام نقاط دنیا مطرح شوند . پس انتخاب یک نام برای برند از جمله موارد مهم در کسب سود در حیطه فعالیت می باشد . شیک بودن یک اسم را با خوش آوایی آن می توان مرتبط دانست. اسامی تجاری شیک باید بر نو بودن ، اصالت و فاخر بودن اسم تاکید کنند.

در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما نامهای سه سیلابی که می توانید برای شرکت خود انتخاب نمایید گرد اوری شده است. در صورت نیاز به مشاوره های تخصصی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. راهکار اولی که ما بارهای بار در مقالات قبلی هم روی آن تاکید نموده‌ایم مالکیت یک برند علاوه بر نام تجاری شرکت است. چه بسا شرکت‌های بسیار معروفی در ایران و در دنیا وجود دارند که با اسامی خنثی و شاید تنبل. برند ایرانی سس های خرسی مهرام که به خرس هویت بخشیده است. نام‌های تجاری اپل، آمازون شامل این دسته هستند که با توجه با اسمشان تصویری در ذهنمان ایجاد می شود.

قبل از شروع جلسات نام‌گذاری، اطمینان حاصل کنید که شخصیت کاربر یا مجموعه‌ای از شخصیت‌های مختلف را در اختیار دارید که می‌توانید از آن‌ها برای بررسی ایده‌های خود از منظر مشتری استفاده کنید. مشخص کردن شخصیت کاربر (پرسونال) به شما امکان می‌دهد تا در کفش افرادی ثبت برند که می‌خواهید محصولات و خدمات خود را بفروشید، قدم بگذارید، بنابراین می‌توانید نامی را انتخاب کنید که با مشتریان خود طنین انداز باشد. به عنوان مثال بزرگترین رودخانه دنیا آمازون است، بنابراین منطقی است که بزرگ‌ترین فروشگاه محصولات جهان اسم آمازون را برگزیند.

اسامی خاص ایرانی برای برند

سپس بین 2تا three هفته بعد از آن تقاضای یک جلسه مشاوره تلفنی اختصاصی نیم‌ساعته☎️ با جناب مهدی‌نژاد🤓 داشته باشید و روی مشخص کردن نام‌‌های نهایی از بین انتخاب‌ها با ایشان مشورت نمایید. اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراترژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. البته دقت داشته باشید که در انتخاب نام مناسب شرکت در نقاط مختلف جهان قوانین مختلفی وجود دارد. در هنگام انتخاب نام برند باید به همه‌ی آن قوانین دقت کنید تا در ادامه‌ی مسیر به مشکل نخورید. اسم برند و شرکت شما باید انتقال دهنده‌ی تجربه، ارزش و همچنین برتری کسب و کار شما باشد.

راستش ماندلا یک چهره سیاسیه بیشتر که فعالیت‌های ضد آپارتاید انجام می‌داده. برای همین برای یک خیریه فکر نمی‌کنم اسم مناسبی باشه. ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم ..

به شما توصیه می کنیم که قبل از اقدام برای ثبت برند چرم خود در ابتدا مدارک گفته شده در بالا را جمع آوری کنید، این کار به شما کمک می کند که در زمان کمتری بتوانید برند چرم خود را به ثبت برسانید. یکی دیگر از نکاتی که در رابطه با ثبت برند چرم باید به آن توجه داشته باشید، مراحلی است که برای این کار باید پشت سر بگذارید. با سلام وخسته نباشید بنده رشته ورزشیم بدنسازیه و در حال احداث کافه با سرو نوشنیدنیهای گرم و سرد هستم میخواستم اسم کافه رو مناسب رشته ورزشیم بزارم لطفا راهنماییم کنید، ممنون از لطفتون. درحال حاضر اسامی انتخابی برای شرکت ( نام شرکت ) باید دارای ۳ سیلاب (اسم خاص) باشد. اسامی انتخابی باید دارای معنی در فرهنگ دهخدا باشد برای مثال کلماتی مانند سپنتا.

نام چند ایرانی در بین نامزدهای زیباترین چهره سال!

آبعلی که با دوغ‌های معروفش از نامی جغرافیایی بهره برده است. برندهای دامداران، بوتان، ماهان، هاکوپیان، کاچیران، پلان، قالی سلیمان، پارسیان، گلستان از این دسته‌اند. شاید شباهت این واژه‌ها با کلمه ایران باعث شده در فرهنگ ما واژه‌های قدرتمندی باشند. طبیعی است که اگر فردی حرفه‌ای باشیم هیچ‌گاه در مرحله نخست سراغ انتخاب این نام‌ها نمی‌رویم.

اگر مشتریان و مخاطبان فعالی دارید می‌توانید به کمک ابزارهای نظرسنجی آنلاین(ارسال ایمیل) از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم برند جدیدتان به شما کمک کنند. استفاده از ایمیل‌های انبوه هزینه‌ی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریان‌تان یک اسم خیلی پیگیری ثبت تغییرات شرکت خوب و مناسب پیدا کنید. دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم‌ مناسب شرکت در ایران می‌توانید از اسطوره‌های باستانی و سنتی استفاده کنید. این استوره‌ها در ذهن مردم ایران قهرمان‌هایی هستند که تصویری مثبت در ذهن مخاطب دارند. همچنین کمک‌ می‌کنند تا برند شما را قدرت‌مند نشان دهند.

نیاز به نام دامنه همه به این بستگی دارد که شما چگونه برند خود را تبلیغ می‌کنید. در دسترس بسیار سخت است، مگر اینکه شما با کلمات ابداعی کار کنید. این فرض است که همه اسم‌های خوب ثبت شده‌اند، اما این بدان معنا نیست که از همه نام‌های دامنه استفاده ثبت شرکت می‌شود. همچنین به شبکه‌های اجتماعی نگاه کنید و بررسی کنید که آیا اسم شما در کانال‌های اجتماعی مانند تلگرام، فیس بوک، اینستاگرام و یا توییتر گرفته شده است یا خیر. بعضی افراد در خلق یا استفاده از اسامی غیرمعمول و عجیب‌و‌غریب اصرار دارند.