بهتر است دامنههایی با پسوندهای مختلف و آدرس شبکههای اجتماعی با نام انتخابی موجود باشد. گنجینه بسیار خاصی از اسامی به شما خواهد رسید و کار شما را به شدت جلو میاندازد. خب، به نظر ما آگاهی از همین تعداد کلید برای شروع پروسه انتخاب برند کفایت میکند و بهتر است که ما سایر مراحل انتخاب را آغاز نماییم. اولین مثال این دست از نامها برند قدرتمند سون آپ است که از ترکیب عدد 7 که عددی معروف و نشانه شانس است با ترکیب واژه آپ بهره برده است و سالهای سال رقیبی بسیار جدی برای کوکاکوکال و پپسی کولا بوده است. نمونه آپ برگرفته از آسان پرداخت و نزاجا برگرفته از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
سپس با خانواده و دوستان خود آن را مطرح کنید و ببینید چه بازخوردی میتوانید از آنها دریافت کنید. اطمینان حاصل کنید که وقتی آن را با صدای بلند میگویید با کلمات دیگر اشتباه گرفته نمیشود. در این مورد مثالی نمیآوریم و به شما اجازه میدهیم از تخیل خود استفاده کنید. برند سازی در اینستاگرام یکی از اصول هایی میباشد که اکثر افرادی که پیج های بیزنیسی را مدیریت میکنند رعایت نکرده و همین موضوع باعث میشود فروش خیلی بالایی در اینستاگرام تجربه نکنند.
- اما وجود یک نام نامناسب باعث میشه برای موفق شدن مجبور بشید زمان و هزینه بیشتری صرف کنید.
- حداقل 50 کلمه که تمایل دارید ترکیبی از آنها را در نام دامنه سایتتان استفاده کنید، پیدا کرده و روی کاغذ بنویسید.
- انتخاب نمونه اسم و اسامی خاص برای برند کاری دشوار و طاقت فرسا است به همین دلیل است که آراز ثبت در این نوشته سعی دارد تا در مورد انتخاب اسامی خاص برای برند مطالبی را به افرادی که در صدد ثبت برند می باشند ارائه نماید.
- و اینکه من خودم اسم 《D.N》را در نظر دارم که مخفف دستبند نخی است.
- اگر می خواهید فعالیت اینترنتی داشته باشید باید از آزاد بودن دامین اینترنتی معتبر آن مطمئن شوید.
در حقیقت بهجود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتداییترین کارها برای خلق یک برند موفق است. برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید. اگر ویدیو را تماشا کردید، وقت آن است که ببینیم، نکات انتخاب اسم ثبت شرکت برند در کشور خودمان به چه شکل است. انتخاب نام هنری خاص برای برند و شرکت های تجاری و موسسات غیرتجاری از مسائلی است که نیاز به توجه و نظارت بیشتری از سوی موسسین را به خود اختصاص می دهد. در این مقاله به مسائل مهمی در زمینه ثبت برند و علامت های تجاری با نامهای مناسب و خاص خواهیم پرداخت.
اکنون رسیدیم به کلید ششم، نامهای ساختگی و تغییر در حروف
نام برند کرایولا از محصول اصلیاش یعنی کرایون (مدادشمعی) برداشت شده است و جالبتر اینکه بین اسم برند و کهنالگوی اصلی آن یعنی خالق نیز تجانس آوایی وجود دارد. حتی اگر انتخاب نام برند جدید را به دلیل تجربیات بد گذشته مشتری در نظر دارید و سعی دارید که یک شروع مجدد داشته باشید ، اما در فرایندها، نیروی انسانی و محصولاتتان هیچ تغییری رخ نداده است ، مسیری را اشتباه میروید. برای ساخت برند زیبا ، جذاب و متفاوت برای محصولات و خدمات خود میتوانید از مشاوره حرفه ای برند ما استفاده نمایید و یا از مطالب متفاوت سایت ما بهره ببرید تا در مسیر ساخت نام برند گامهای منطقی و صحیح بردارید. کلیه حقوق این سایت متعلق بهشرکت سبد گردان انتخاب مفید میباشد.
زمانی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار در میان است انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک اسم صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند. ثبت برند شما هیچ وقت نمیتوانید اسمی که قبلا انتخاب شده و به ثبت رسیده است را انتخاب کنید. این کار قانونی نیست و حتی از نظر گرفتن دامنههای اینترنتی و شبکههای اجتماعی هم به مشکل برمیخورید.
اسمهای معنادار
ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم .. بهت پیشنهاد میکنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه. هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری میتواند اسم برندتان را صاحب شود.
هرچند که میتونید یه اسمم انتخاب کنید که توی اون کاری که دارید انجام میدید نباشه؛ ولی بیشتر برا وقتی مناسبه که دیگه برند شدید و همه با شنیدن اسمتون مثلا یاد کدنویسی میفتن. تمرکز ما در این مقاله، روی برند فروشگاه اینترنتی است؛ که اگر بخواهید آن را مشابه دامنۀ خود انتخاب کنید، موارد زیر نیز کمکتان میکند. اگر هنوز اطلاعات کاملی در مورد دامنه ندارید، پیشنهاد میکنیم مقاله «دامنه چیست» در پرتال را بخوانید.
برند
بهتره یه اسمی انتخاب کنید که یه جورایی نوع محصولات شما رو نشون بده. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید تا کدوم ممکنه آیندهی بهتری داشته باشه. دقت داشته باشید که namemesh در اصل یک سایت فروش دامنه است. تمامی نامهایی که در این سایت به شما نمایش داده میشوند، دامنههایی برای فروش هستند؛ البته پیشنهاد میکنیم که برای خرید دامنه، به سایت های فارسی مراجعه کنید.
لغت های مبهم تلفظ و املای سختی دارند به خصوص در جذب مخاطب در اینترنت. اما گاهی لغات مبهم شرکت ها موفق می شوند اما نیاز به هزینه و تلاش بسیار برای بازاریابی دارند. اما شما بدانید که برای انتخاب نام مناسب به ارزش، هدف و ویژگی شرکت خود فکر کنید. اگر نام شما منحصر به فرد نباشد، مشتریانتان نمی توانند شما را از رقیبتان تشخیص دهند. شما اگر نامی را انتخاب کنید که شرکت های بزرگ قبلا آن را انتخاب کرده اند بدون شک برند شما در بین انبوه تبلیغات آنلاین و محیطی گم می شود. این مسئله که شما در انتخاب نام خلاقیت داشته باشید بسیار مهم است اما باید در نظر داشته باشید که تلفظ نام شرکت شما برای مشتریانتان نیز باید راحت باشد و از همه مهمتر در ذهن بماند.
بعضی از علائم، دارای ویژگی های مثبت هستند که جنبه های گیرا و مثبت را در بر میگیرد و به اشتراک گذاشته می شوند. اگر برایتان مهم است که خیلی یونیک باشید بهتر است که یک نام تجاری خلاقانه بوجود آورید. با مقایسه نام “دیجیکالا” (به معنی کالاهای دیجیتال) با نام “آمازون” یا “ای بی” اثر نامحدود بودن نام با بهتر متوجه خواهید شد. همان طور که مشاهده کردید، به طور کلی میتوان تغییرات شرکت گفت پرسونای مخاطب بسیار کلیتر بوده در حالی که پرسونای مشتری به جزئیات بیشتری توجه دارد و مخاطبان را به چند دسته جزئیتر تقسیم میکند. تلفظ و آوای دشوار و سنگین مشکلی است که درصد زیادی از مخاطبان ما را فراری خواهد داد. برای نمونه میتوان از شرکت پروکتراند گمبل نام برد که تمامی کالاهای خود را با نام های متفاوت عرضه کرده تا با دیگر کالا ها رقابت کنند.