خب؛ حالا که ویژگی‌های اسم برند خوب و تاثیرگذار را فهمیدیم، وقت عمل کردن است! در بخش بعدی می‌خواهیم مراحل رسیدن به یک نام برند عالی را یک به یک با هم طی کنیم. اگر نام خلاقانه و منحصربه‌فردی را انتخاب کنید، شانس بیشتری دارید که در حافظه‌ها بمانید. مثلاً نام‌های اسنپ، تپسی، پپسی، گوگل و سونی برای زمان خودشان کاملاً خاص و متمایز هستند و به‌راحتی می‌توانند به حافظه سپرده شوند.

اسم انواع برندها

در صورتی که نام برند شما ریتم و ساختار تکرار شونده داشته باشد، راحت‌تر در ذهن ماندگار خواهد شد. به نام‌هایی مانند مزمز و یا چین چین دقت کنید، نام این برندها دقیقا از این ویژگی استفاده کرده‌اند. مجموعه ما اکنون در ششمین سال فعالیت خود در حوزه برندینگ علی‌الخصوص نام‌گذارى برند به سر می‌برد. بعد این که هرچه توانستید جست‌وجو کردید و به حداقل صد گزینه اسم برای برندتان رسیدید شروع به پالایش و حذف گزینه‌های ضعیف کنید. شاید لازم باشید این مقاله را چند بار دیگر با دقت بخوانید. برند V8 یا 99design نمونه‌های دیگر این نام‌های برند هستند.

فهرست برندهای پوشاک ایرانی

در ابتدای کار شما باید به تمامی این پرسش‌ها پاسخ داده تا بتوانید یک انتخاب اصولی و درست داشته باشید. ما هم اگر بخواهیم به صورت لحظه‌ای به شما نامی معرفی کنیم این غیرحرفه‌ای ترین کار ممکن خواهد بود. این موضوع هر چه بیشتر به ما نشان می‌دهد باید تا جایی که می‌توانیم از نام‌هایی با قابلیت تصویری استفاده کنیم تا نیاز به ترجمه برای مشتریانمان هرچه کمتر شود.

  • آیا به فکر شروع یک کسب‌وکار آنلاین هستید ؟ باید بدانید که انتخاب نام مناسب، می‌تواند کلید موفقیت شما باشد.
  • ممکن است انتخاب اسم برند یک فرآیند طولانی و سخت باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد؛ چون شما قرار است برای سالیان دراز تمام زمان و پول خود را برای برند کردن این اسم هزینه کنید.
  • پیشنهاد شده است که در زبان فارسی به جای برند از واژه نمانام استفاده گردد.
  • مراکز زبان سفیر هم که به نظر ما عالی است، چه بسا که سفیر استعاره‌ای همه‌گیر از شخصی است که می‌دانیم حتماً به زبان‌های خارجی مسلط است.
  • هرچند اسپاتیفای یک شرکت سوئدی است، اما این نام در زبان سوئدی هیچ معنایی ندارد.

برندهایی مثل تپ‌سی اپلیکیشن تاکسی‌یاب نیز همین گزینه را به کار گرفته‌اند. زیروتن، لباس کودکان بین 0 تا 10 سال نیز فقط از تغییرات شرکت اعداد کمک گرفته است. به این صورت اسنپ که با اپلیکیشن تاکسی‌یاب اینترنتی کارش را شروع کرد اسم خوبی را برای خود ساخت و پرداخت.

مخاطب از تلاش بیش از حد شما برای جذاب بودن خوشش نمی‌آید. آمازون با طیف بی‌نهایت محصولات ما را یاد جنگل آمازون می‌اندازد که به لحاظ تنوع ثبت شرکت در تهران گیاهان و جانوران، انتها ندارد. نامگذاری، در مرحله اول برای تدوین هویت کاربرد دارد (در مورد تدوین هویت برند چه اطلاعاتی دارید؟).

تکنیک نام گذاری شماره 10: نامگذاری نمادین

این‌گونه اسامی، بیان‌کننده ماهیت کسب‌وکار نیستند، مگر آنکه پیش‌تر با آن کسب‌وکارها برخورد نموده باشید. پیدا نمودن یک نام تشریحی ( نامی که محصول ما را تشریح نماید) خوب است اما همه مردم به قضیه این‌گونه نگاه نمی‌نمایند و یا حتی نمی‌توانند کارکرد آن را به خاطر بسپارند. 2- اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده می‌نمایید، حتما از منحصربه‌فرد و توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید.

او از سن سیزده سالگی با طراحی یک ژاکت علاقه و مهارت خود را به مد آشکار کرد و سپس به طور رسمی در کالج مرکزی سنت مارتین به تحصیل این رشته پرداخت. پس از اتمام تحصیل، همکاری هایی با برندهای معتبر مد نظیر گوچی را آغاز کرد و در نهایت یک مجموعه تحت نام خود را به ثبت رساند. مک کارتی از سال ۲۰۰۳ تولید ادکلن را نیز به مجموعه تولیدات خود افزود.

‌قهوه فوری یا قهوه آماده یا پودر قهوه، یک نوشیدنی به دست آمده از دانه‌های قهوه به عمل آمده و فراوری شده‌ است. قهوه فوری را به صورت تجاری با یکی از روش‌های خشک‌کردن انجمادی یا خشک کردن پاششی تولید می‌کنند که می‌توان با بازگرداندن رطوبت، آن را آماده مصرف کرد. در برخی مناطق ایران، قهوه فوری را با نام نسکافه که نشانی تجاری برای نوعی قهوه فوری متعلق به شرکت نستله است، می‌شناسند. درباره تاریخچه قهوه فوری باید بدانید که این محصول در سال ۱۸۹۰ توسط دو جوان نیوزیلندی اختراع شد.

سایت انتخاب اسم برند، اسامی انتخاب شده در طوفان فکری را در دسته بندی‌های مشخصی جای می‌دهد. برای مثال اسم برند می‌تواند برگرفته از اسم اشخاص باشد. برندی چون تسلا موتورز نام برند خود را از نام موسس خود یعنی نیکولا تسلا گرفته است. برای مثال اسم برند آمازون به این صورت انتخاب شده است. یک سایت انتخاب اسم برند، تیم و مشاورهایی که برای انتخاب نام یک برند در اختیار دارد دیگر تنها با یک کاغذ و قلم نام برند را انتخاب نمی‌کنند! یک متخصص در حوزه مشاوره برند یا انتخاب اسم برند، یک اسم را از جهت‌های مختلفی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد تا بهترین نام را برای برند شما انتخاب کند.

اما می‌رسیم به اسنپ، اپلیکیشن بسیار معروف تاکسی و البته فعلاً ده‌ها کار دیگر. احتمال این که بخشی از مشتریان شما توقع داشته باشند که خود شخص شما به آن‌ها خدمات بدهید یا روی کار آن‌ها نظارت داشته باشید. این موضوع البته ثبت برند اگر که بتوانیم نامی خوش آوا و قدرتمند بسازیم، خود بسیار کمک‌کننده خواهد بود. ما در این مثال، برند آب معدنی دماوند را داریم که نمادی تصویری و بسیار شناخته‌شده است. من «احسان مهدی نژاد» هستم و برایتان یک سورپرایز دارم.

که این امر با دقت کردن بر مسائل ابتدایی قابل دست یافتن است. اسم خاص یعنی اسمی که به یک چیز تعلق دارد و منحصر به فرد می باشد.به عبارت دیگر منظور از اسم خاص اسمی است که به یک فرد یا یک شخص تعلق دارد و شامل همه نمی شود. هرمس یک برند فرانسوی است که برای تولید خیره کننده ترین کیف ها و روسری شناخته شده است. لوگوی آن در نوع خود متمایز است را در خود دارد و شرکت در حدود ۲ میلیارد دلار در سال درامد دارد. Fendi یک برند ایتالیایی است که بخاطر کیف های دستی خود بسیار شناخته شده است.

انتخاب اسم فقط بخشی از راه‌اندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخش‌های یک کسب وکار نیست. جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود داره. اگر به تازگی کسب‌وکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کرده‌اید. مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشن‌تر می‌کنید.

سلام ما تو این مقاله راهنمایی کردیم درباره انتخاب اسم. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناس‌ها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. برای بررسی اسم‌های مشابه و استعلام اسم شرکت می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید. احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. در آخر از میان تمام آن‌ها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید.

انتخاب اسم برند هنری

این شرکت در سال ۱۹۷۵ توسط روزالیا مرا گوینتیا و آمانسیو اورتگا تأسیس شده‌است. این شرکت ادعای مشهوری دارد، مبنی براینکه برای تولید و توسعه و روانه بازار کردن یک محصول جدید، تنها به دو هفته زمان نیاز دارد. هرمِس، شرکت فرانسوی تولیدکننده کالاهای لوکس است، که در سال ۱۸۳۷ تأسیس شد. این شرکت، متخصص در طراحی و ساخت لوازم چرم، لوازم جانبی، لباس ‌های آماده، عطر و کالاهای با کیفیت می باشد.