Content
اسمها میتوانند به شش دسته تقسیم شوند و تقریباً هر نام تجاری در جهان در یکی از این ۶ دسته قرار میگیرد که در زیر هر کدام را به صورت مختصر توضیح دادهایم. پس از آن که از تکراری و مشابه نبودن نام برند درخواستی از طریق جست و جو در سامانه علائم تجاری اطمینان حاصل کردید با مراجعه به سامانه مذکور ، اقدام به تکمیل اطلاعات و تعیین میزان سهام مالکین و … می نمایید . چنانچه اگر قصد دارید تجارتی پر رونق را شروع کنید با در نظر گرفتن شرایط و قوانین کشور ، برند خود را به ثبت برسانید و پس از ثبت از حقوق متعدد برند بهره مند خواهید شد . مشخص کردن زمینه تخصصی پیج میتونه به شما در انتخاب نام درست کمک زیادی کنه. من با مقدای بررسی اسم های زیر رو به شما پیشنهاد می کنم با این حال شما می تونید ترکیب های دیگه ای هم بسازید. باید خودتون خلاقیت داشته باشید ، بنده جهت راهنما اینو میتونم بهتون بگم که لازم نیست یه اسمی پیدا کنید که از قبل معنی داشته باشه ، میتونین یه اسم خودتون بوجود بیارین و خودتون بهش مفهوم بدین ، مثل اکثر شرکت های بزرگ.
و هم بتونم تو زمینه واردات در زمینه قطعات خودرو و محصولات دانش بنیان فعالیت داشته باشم.چه نوع شرکتی مناسب هست؟ سهامی خاص رو انتخاب کرده بودم. چون سابقه شرکت رو هم برای مهاجرت در سال بعد لازم خواهم داشت، لازمه که از نظر حقوقی،آفیسر وقتی سابقه شرکت رو بررسی میکنه توجیه پذیر باشه. وب رمز در سال ۱۳۸۱ با هدف فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ثبت برند تجاری ارائه خدمات وب با کیفیت جهانی پایه گذاری شد. برای انتخاب لوگو و اسم برند باید علاوه بر مواردی که در مقاله ذکر شد به نوع کسب و کار و ویژگی که شما رو از رقبا جدا میکند توجه داشته باشید. لذا برای انتخاب درست لوگو و اسم برند پیشنهاد میشود که از افراد متخصص کمک بگیرید و آنها با شناخت کامل از کسب و کارتان بهتر شما را راهنمایی خواهند کرد.
لیست های بالا را با دقت مطالعه کنید و بهترین انتخاب اسم مغازه را برای کسب و کار خود داشته باشید. کمک گرفتن از دیگران نیز میتواند در فرآیند انتخاب نام مناسب شرکت کمک کننده باشد. البته باید در نظر داشته باشید که اگر افراد زیادی را برای نام مناسب شرکت، مشارکت دهید ممکن است کمی گیج شوید.
راه های مختلف و زیادی برای انتخاب نام برند وجود دارد که در مقالات بعدی به روشهای دیگری از انتخاب نام برند اشاره خواهیم کرد. این هم تنها یک مثال بود تا با مفهوم ساخت و ترکیب اسمها برای برند سازی آشنا شویم . این مثال را ذکر کردیم تا بهتر با مفهوم انتخاب نامی متفاوت و گاها عجیب آشنا شویم ، نامی که متفاوت باشد و همین متفاوت بودن بتواند آن را در اذهان نگه دارد . چه کسی ابتدا می توانست قبول کند اپل ارتباطی با گوشی تلفن همراه و تکنولوژی های دیجیتالی داشته باشد ؟ ولی در عین انتخاب نامی متفاوت و کیفیت بالا این نام طوری جا افتاد که دیگر کسی نمیتواند به نام آن خرده بگیرد و نام آن را عجیب بداند . معمولا برای انتخاب نام برند سراغ اسمهایی می روند که قبلا زیاد استفاده شده و در آن حوزه به شهرت و اعتبار رسیده اند و نامهای مشابه و نزدیک آنها را انتخاب می نمایند .
نام چند ایرانی در بین نامزدهای زیباترین چهره سال!
اگر کافه شما دارای تم است، در صورت امکان آن را در اسم کافهتان قرار دهید. اگر کافهتان به سبک کافههای ایتالیایی است میتوانید اسم کافه لاواز (یک نوع قهوه ایتالیایی)، کافه میلان، کافه سیسیلی،کافه ورنا، کافه فلورانس و…. یا اینکه میتوانید به سبک کافه هاگواتز که در دهلی واقع است فضای داخلی و منویتان را ثبت تغییرات شرکت به سبک فیلمهای هری پاتر درست کنید. انتخاب این نام نه تنها طرفداران کتاب هری پاتر بلکه افراد کنجکاو را نیز به کافه میکشاند. اسم های کافه مانند «آغوش با قهوه» «قندریز» بامزه به نظر میرسند و مدتها در ذهن مشتریان میمانند. میتوانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و سعی کنید اسم کافهتان جناس داشته باشد.
مهمتر از همه اینکه انتخاب یک نام تجاری کوتاه باعث میشود مصرفکنندگان آن را راحتتر یادآوری کنند و به خاطر بسپارند. این امر به طرز شگفتانگیزی در مبارزات بازاریابی به شما کمک خواهد کرد. فقط کافی است به نام برخی از برندهای معتبر حاکم بر سراسر جهان فکر کنید. شما زمانی را برای نوشتن یک برنامه تجاری صرف کردهاید، سپس ماههای طولانی به تحقیقات در بازار، ارائه نمونههای اولیه و تجزیه و تحلیل رقبای خود پرداختهاید و در نهایت آماده هستید تا طرح را به یک تجارت سودآور تبدیل کنید. سرور چیست؟سرورها کامپیوترهای خاص با سخت افزار قدرتمند و تنظیمات نرم افزاری ویژه هستند که در مراکز داده امن و مجهز (دیتاسنتر) با سرعت و دسترسی بالا به اینترنت قرار گرفته و برای میزبانی سایت ها و اپلیکیشن های وب و موبایل استفاده میشوند. برخی اسمها خیلی منحصربهفرد است ولی نحوه نوشتن آن نیز میتواند یک چالش بزرگ برای مخاطب باشد.
- اکثر برندها از موضوعات فعالیت یک محصول نشات گرفته اند و با ارائه محصول و خدماتی با کیفیت در طی سال ها فعالیت خود ، توانسته اند بین مشتریان خود در تمام نقاط دنیا مطرح شوند .
- پس سعی کنید جستجوی عمیق تری در این مباحث داشته باشید و به نام شخصیت ها بسنده نکنید تا نام های منحصر به فرد و هیجان انگیز بیشتری را بیابید.
- مابکل رادر این پیشنهاد را میدهد که میتوان از کلماتی استفاده کرد که باعث به وجود آمدن تجربه ای بشود.دلنشین بودن ، احساسی بودن، پر توان بودن و … از مسائل مهم در این موضوع می باشد.
- البته الآن لازم نیست برای هر اسم یک لوگو طراحی کنید؛ چون هدف ما در این مرحله تنها بررسی اسم است نه لوگو؛ اما انجام آن دید بهتری به شما میدهد.
- چنانچه تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع(نظیر ون،ین،ها و یا جمع مکسر)یا حذف آن باشد امکان ثبت آن وجود ندارد.
زیرا واژه میهن همیشه به یک کلمه کاملکننده دیگر مثل بستنی میهن نیاز دارد. هدف شما در انتخاب اسامی خاص برای برند یک مفهوم است که با تعداد زیادی از اسامی روبرو است. یک تصویر بصری ایجاد کنیدکه مخاطبان شما به آسانی بتوانند آن رابه یاد بیاورند. مهم نیست که چه تصمیمی بگیرید یا چه روابطی پیدا کنید، همیشه مطمئن شوید که ایده هایتان را دارید به چالش می کشید. انتخاب اسم برای نشان یا برند امری مشقت بار به حساب می آید .بهترین نام ها از حدود 10 سال گذشته استفاده شده اگر فردی قصد انتخاب اسم انگلیسی داشته باشد باید ده هزار دلار برای وجود سایت بپردازد. توجه داشته باشید در انتخاب نام برند باید از کلمات ساده ، قابل فهم که نوشتار ساده ای دارند بهره بگیرید تا در آینده مجبور به تغییر برند نشوید چرا که همین امر تاثیرات منفی جبران ناپذیری را در تبلیغات و فروش محصولات شما خواهد داشت .
برای انتخاب اسم ثبت برند مواد غذایی چه باید کرد؟ اطلاعات
می توانید در این مورد با موسسات ثبتی و حقوقی مشورت کنید. برخی از نشانه ها دارای احساسات مثبت و در عین حال الهام بخش هستند. این موارد بسیار خاطره انگیز هستند و دیگران تمایل دارند تا آن را به اشتراک بگذارند.
اسم شرکت نباید قبلاَ توسط شخص دیگری به ثبت رسیده باشد. یعنی اگر قبلاً شرکتی به نام “ابتکار” ثبت شده باشد دیگر کسی نمیتواند شرکتی را با همین نام ثبت کند. و باید اسم شرکتخود را به شکلی پشنهاد دهد تمایز آشکار و مشخصی با اسم شرکت قبلی داشته باشد مثلاً اگرشرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد نه تنها نمیتوان شرکت جدیدی با همین نام ثبت کرد، بلکه ثبت شرکتی با نام “پویا ابتکار” هم مجاز نیست.
نام تجاری شما با تلاشهای بازاریابی شما گره خورده است. پس زمانی که نام تجاری خود را انتخاب میکنید طراحی لوگوی خود را نیز در نظر داشته باشید. این وبسایت منابع ثبت شرکت در تهران و اطلاعاتی را درمورد علائم تجاری موجود و روند درخواست علامت تجاری در اختیار شما قرار میدهد. خودتان را در ذهن مصرفکننده قرار دهید و جای او بگذارید.
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است. دقت کنید که احتمالاً افراد از شما میپرسند این نام بابت چیست؟ و شما باید مقاومت کرده و نگویید. چون در آن صورت نمیتوانید به حس واقعی افراد دست یابید. دسته اول این نامها، اسامیای هستند که صرفاً سرواژه بوده و هیچ ارتباط صدایی و معنای با یکدیگر ندارند. اما میرسیم به اسنپ، اپلیکیشن بسیار معروف تاکسی و البته فعلاً دهها کار دیگر.