Content
حال که لیستی از نامهای پیداشده از واژهیاب دارید، بهتر است سری به کلیدهای بالا زده و سعی کنید از هر کدام از این کلیدها بین 5 تا 10 اسم اولیه برای برند آتی خود انتخاب نمایید. در این مرحله شما باید در حدود three تا 5 خط کسب و کار اصلی خود یا کاری که قصد دارید برای آن نام انتخاب کنید را توضیح دهید. برندهایی مثل تپسی اپلیکیشن تاکسییاب نیز همین گزینه را به کار گرفتهاند.
- تجربه دهها پروژه انتخاب اسم برندی که انجام دادهایم به من آموخته است که بیشتر از معنی یک اسم برند، این صدای آن است که اهمیت دارد.
- تمام ایده ها برای موجود بودن دامنه چک می شوند و شما فقط ایده هایی را دریافت می کنید که دامنه آن برای ثبت آزاد است.
- شما می توانید در هر ساعت از روز های کاری با شماره تماس های موسسه ثبت نوول تماس گرفته و با مشاوره تخصصی مشاوران ثبتی و حقوقی ثبت نوول خیال خود را از صحیح انجام شدن امور حقوقی آسوده سازید .
- این کتاب مسیر راهاندازی کسب و کار اینترنتی (از ایده تا اجرا) را برایتان روشن میکند.
- دنبال یه اسم خوب میگردیم که هم سایتشو طراحی کنیم هم پیج اینستاگرام.
- در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد.
اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد . از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد . اسم برند ایرانی برای انتخاب نام کسب وکار می تواند برای آینده آن بسیار مفید باشد. اگر بتوانیم شغل خود را به یک اسم برند ایرانی خوب منتسب کنیم بسیار کار عالی کرده ایم.
مشورت در مورد ساخت اسم شرکت
هر روز با تعداد برند مواجه میشوم که کاملا مشخص است که بدون فکر انتخابشدهاند. 2- اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده مینمایید، حتما از منحصربهفرد و توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید. 1- اسم باید بیانکننده حس و تصویری مناسبی در مورد محصول یا خدمت سازمان باشد. نامی برای برند خود انتخاب کنید که مطمئن باشید در حافظه مخاطب میماند. نام برند باید منحصربهفرد باشد؛ این اسم نباید برای برندهای دیگری مورد استفاده قرار گرفته باشد. نام تجاری شما با تلاشهای بازاریابی شما گره خورده است.
آنها در کارخانه بازمانده از آقای کنث وود فقط غذاساز و همزن تولید میکنند و محصولاتی مثل یخچال فریزر، اسپیلیت و ماشین لباسشویی همگی تولید دیگر شرکتها هستند که فقط تحت نام برند کنوود عرضه میشوند. اما مشتری به دلیل نام برند مشهور ثبت تغییرات شرکت و قدرتمند کنوود است که آنها را میخرد و این تولیدات بدون نام کنوود گمنام هستند. ارزش فوقالعاده اسم برند باعث شده که برخی برندها هیچ کارخانه تولیدی نداشته باشند و فقط تولیدات کارخانههای دیگری را تحت نام برند خود عرضه کنند!
۲ راه اندازی طوفان فکری خیلی کمک میکند
اما از طرفی اگر مشتریانتان نتوانند اسم برند شما را به راحتی بنویسند، خواندن و به خاطر سپردن آن دشوار باشد یک جای کار را اشتباه رفتهاید. انتخاب اسم مناسب نیازمند زمان است و نمیتوان در مدت زمان کمی به آن دست یافت. دراین مطلب قرار است چند ثبت شرکت در تهران روش که ممکن است در این راه به ما کمک کند را با هم مورد بررسی قرار دهیم. درحال حاضر اسامی انتخابی برای شرکت ( نام شرکت ) باید دارای ۳ سیلاب (اسم خاص) باشد. اسامی انتخابی باید دارای معنی در فرهنگ دهخدا باشد برای مثال کلماتی مانند سپنتا.
این رویکرد به ذهن شما کمک میکند تا مواردی را که هنوز در نظر نگرفتهاید، به کار گیرید. با تمرین ذهن، با مفاهیم جدید و ارتباطات زبانی روبرو خواهید شد. نام تجاری یا همان برند پس از فروش محصول یا خدمات تنها موردی است که در ذهن مشتریان نقش می بندد و باعث می شود در خرید های بعدی محصول شما را انتخاب نمایند . سلام ما تو این مقاله راهنمایی کردیم درباره انتخاب اسم. حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروههای کوچکی از افراد مختلف تست میکردید مشخص میشد تلفظش سخته. زیاد حساس بودن یعنی هیچ وقت تست نکنید، ۴ ماه بگذره، بر فرض اسم عالی هم انتخاب کنید بعدش متوجه بشید که محصولتون مشکل اساسی داره در صورتی که بدون زیاد حساس بودن روی اسم زودتر هم میشد از این مرحله رد شد.
احتمالاً این قسمت ناامیدکنندهترین بخش انتخاب اسم برند باشد؛ چون بسیاری از اسمهایی که دوست دارید ممکن است از قبل رزرو شده باشند. یعنی هر کسی بهراحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر میخواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری مندرآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید). به خاطر سپردن کلمات اختصاری ممکن است برای مخاطبین سخت باشد اما این روش نیز برای انتخاب نام برند تجاری روش کاربردی و مناسبی است. اسامی شرکت های کسب وکاری بزرگ دنیا را نگاه گنید واز آنها الگو بگیرید. شرکت های مانند اپل،گوگل، آمازون،یاهو، سونی نمونه برند های هستند که به خصوصیات فوق توجه کرده اند. چون در قسمت تعیین نام کنترل اسامی کلیه شرکتها و موسسات غیر تجاری که در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی است.
به هر حال مشتریان همیشه برندی را انتخاب میکنند که قدیمیتر و معروفتر است؛ و شما فقط یک نسخه کپی از برند اصلی به نظر میرسید. از طرف دیگر ممکن است برند اصلی از شما شکایت کند و کلی پول از شما بگیرد. مثلا اسم مزمز یا اشی مشی شاید معنی خاصی نداشته باشد، اما بامزه است و در ذهن باقی میماند. یا مثلا برندهایی مثل چین چین، کیت کت یا کوکاکولا که ساختاری خاص دارند و از کلمات هم آوا استفاده کردهاند. سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهادهای مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری میکند. “بانک جامع انتخاب” یک نام نرم افزار ساخت اسم شرکت است.
💡 اگر تنهایی دارید بار این مسئولیت را به دوش میکشید، سه سایت Namelix، howtostartanllc و Shopify کمکتان میکنند که به اسامی انگلیسی جالبی برسید. در آخر، از طریق تکنیک حذف نامهای ضعیف، به تعدادی اسم قدرتمند و مناسب خواهید رسید. برای این جلسه، ابتدا، افراد تیم یا دوستان خلاقتان (اگر تیم ندارید) را دور هم جمع کنید؛ سپس برای نزدیک شدن به موضوع، نام محصولات یا خدماتتان، احساس مشتری و تمایزهایتان با رقبا را روی بورد بنویسید. حالا هرکس ایدههایش را برای نام برند بیان میکند و باید آنها را یادداشت کنید. در کل، از بین تمام مواردی که گفتیم، به احساسی که نام برندتان به مخاطب منتقل میکند، خیلی دقت کنید. نام برند میتواند بیانگر احساساتی مانند انرژی زیاد (ردبول)، آرامش و لطافت (پتوی نرمینه)، توجه به سنتها (روسری تاجمحل)، زنانگی (روبان)، نوشتن (وردپرس) و … باشد.
اطلاعات نادرست ، نا آگاهی در انتخاب اسم برند شما می تواند تأثیرات منفی قابل توجهی را در فروش و تبلیغات کالا یا خدمات شما داشته باشد . اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . حساس بودن ثبت برند تجاری با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید. انتخاب اسم فقط بخشی از راهاندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخشهای یک کسب وکار نیست. انتخاب اسم برند هنری برای اشخاصی که به امور هنری می پردازند بسیار مهم می باشد. هنرمندان تمایل به انتخاب اسامی دارند که هنرگونه وخاص باشد.
دارا بودن یک نام مناسب برای شرکت مهندسی باعث پیشرفت و نیز بالا رفتن سطح خدمات رسانی و شهرت یک شرکت فنی خواهد شد . خیر، ثبت برند یا نام تجاری می تواند به فارسی باشد و یا به لاتین و یا به هر دو شکل انجام شود، ولی متقاضیانی که می خواهند علامت یا نام تجاری را به صورت لاتین نیز ثبت کنند، الزاماَ باید کارت بازرگانی داشته باشند . هر چند در این میان، برندهای بسیار معروفی در سرتاسر دنیا وجود دارند که موارد گفته شده را رعایت نکرده اند و به خوبی فعالیت خود را در سطح بین الملل انجام میدهند. با این حال توجه به این نکات کمک بزرگی به شما و رشد برندتان خواهد کرد. حتماً وبسایت آمازون را میشناسید؛ مارکت پِلیسی که در آن میتوانید تقریباً هر چیزی را خرید و فروش کنید درست مانند جنگل های آمازون که از تنوع زیست محیطی بسیار بالایی برخوردار است. همچنین نمونه های ایرانی سایت های آگهی نظیر دیوار و شیپور؛ واژه هایی که شما را به یاد روش های مرسوم تبلیغات در ایران می اندازند.