Content
مثلاً Pallete نام برند رنگ مو است و میتواند خیلی راحت رنگ و حس آن را در ذهن مشتری تداعی کند. یا هیمالیا که تداعیکنندۀ سرما و بوران است، نام خوبی برای برند یخچال فریزر است. سلام با تشکر ، مطالب را خوب و روان بیان فرمودید آنچه مغفول مانده بود منابع تعیین نام و چگونگی ساخت نام است و بهتر بود در این زمینه هم بیشتر توضیح میفرمودید. برای چک کردن اینکه آیا یک نام توسط فرد دیگری قبلا ثبت شده است یا خیر ، در خارج از ایران هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام اطلاعات به لحظه در دسترس است. اما بسیار دیدهایم که نامی پس از تمام این مرحله با دیوار فولادی برخورد کرده و نمیتوان آن را ثبت نمود.
بهترین اسم با مخاطبان شما صحبت میکند و در مورد برند شما چیزی معنیدار میگوید. با یک فرآیند نامگذاری برند، میتوانید اطمینان حاصل کنید که اسمی که انتخاب میکنید با مشتریان خود طنینانداز میشود و شانس شما در ایجاد روابط پرسود و طولانی مدت را افزایش میدهد. پس از انتخاب اسم مناسب به مجوزی که تأییدکننده فعالیت شما در حوزه موردنظر است نیاز دارید. براساس قوانین موجود اسم برند انتخابی میبایست حتماً دارای ریشه فارسی بوده و معنی مناسبی داشته باشد. پس از انتخاب اسم برند به منظور حفظ و نگهداری باید آن را به لحاظ قانونی ثبت کنید تا در آینده کسی نتواند مدعی این اسم شود.
- اگر برای کسبوکار اینترنتیتان نام انتخاب میکنید، حتماً باید از آزاد بودن دامنۀ آن مطلع شوید.
- مهمترین چالشی که با آن روبهرو بودهاید چیست؟ به نظرتان چه فاکتورهای دیگری در انتخاب نام برند اهمیت دارند؟ منتظر نظرات و پیشنهاداتتان هستیم.
- استفانی جوآن انجلینا جرمنوتا نام هنری “لیدی گاگا” را برای فعالیت حرفهای خودش انتخاب کرد.
- اسمهایی مانند کوکا ـ کولا، کیت ـ کت از این دسته نامها هستند.
اگر شما یک نام را انتخاب کردید و آماده هستید تا برروی آن نام حل و فصل کنید در این زمان بهتر است از یک ابزار آنلاین مانند NameCheap استفاده کنید تا ببینید دامنه در دسترس است یا خیر. ما همکارانی داریم که در این زمینه متخصص می باشند و می توانند تجربیاتشان را قبل از ثبت به صورت رایگان در اختیار شما بگذارند. شماره تماس خود را جهت دریافت پیامک استعلام به طور صحیح وارد کنید. در عرض چند دقیقه یا نهایت یک ساعت، پیامک نتیجه استعلام را به شماره ای که وارد کرده اید ارسال می نماییم. تمامی این برندها جزئی از زندگی روزمره ما شده اند و نام آن ها بر کالاهای اساسی که ما هر روزه مصرف می کنیم نقش بسته است.
در این صورت طراح میتواند روی ویژگیهای بصری اسم برند کار کند. عنوانهایی که در زبانی غیر از فارسی مثل انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، عربی، ترکی، روسی و غیره بامعنا هستند نام تجاری لاتین محسوب میشوند. انتخاب نام برند لاتین فقط با کارت بازرگانی ممکن خواهد بود. تلفظهای دشوار و تعداد کاراکترهای زیاد سبب میشود که اسم برند شما در یادها نماند و حتی نتوان آنها را در گوگل یا شبکههای اجتماعی پیدا کرد. به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، برندی که خوش ساخت باشد زبان گویای کسب و کار، لوگو و هویت شرکت شماست و دیدی جامع از کسب و کار شما در اختیار مشتریان قرار میدهد. هوشمندانه شروع کنید و به هیچ عنوان سعی نکنید همه چیز را ظرف مدت زمانی کوتاه انجام دهید.
اسم انتخاب کردن یکی از چالشهایی هستش که ذهن رو خیلی درگیر میکنه. حتی بعضی وقتها با وجود اینکه کلی وقت صرف این کار میکنیم، ثبت شرکت باز هم به نتیجه درست و مطمئنی نمیرسیم. به هر حال انگار مسئولیت خیلی بزرگیه و باید کلی وقت صرف انتخاب نام برند کنیم.
کارت معیشتی
هنگامی که به هویت بنیادین برندتان پی بردید، نوبت این است که رقبا را تجزیهوتحلیل کنید و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چیست؟ تفاوت شما با رقبایتان میتواند برای انتخاب اسم برند به دردتان بخورد. اگر قصد افتتاح آرایشگاه مردانه یا بوتیک دارید و به دنبال کمک برای انتخاب اسم مغازه مناسب هستید، لیست اسامی مناطق شهری، اسامی پسران، شهرها و گل ها مناسب کار شما می باشد. برای استعلام اسم شرکت و بررسی اسمهای مشابه با نام مورد نظر خود میتوانید به سایت جستجوی علائم تجاری سری بزنید. انتخاب نام یکی از هیجان انگیزترین و مهم ترین بخش های شروع یک کسب و کار جدید است.
چرا که هدف نوآوری و تغییر سبک قدیمی تبلیغاتی را در سر میپرورانیم. اگر مشتریان و مخاطبان فعالی دارید میتوانید به کمک ابزارهای نظرسنجی آنلاین(ارسال ایمیل) از آنها بخواهید تا در مورد اسم برند جدیدتان به شما کمک کنند. استفاده از ایمیلهای انبوه هزینهی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریانتان یک اسم خیلی خوب و مناسب پیدا کنید. نام تجاری، محصول یا خدمات خاص یک شرکت را مشخص میکند و آن را از برندهای دیگر در یک دسته یا زمینه مشابه متمایز میکند. نامهای تجاری معمولا در اداره ثبت علائم تجاری ثبت میشوند و معمولا با یک لوگو همراه هستند. مثلا نایک، اپل، پوما و بیژن، نمونهای از نامهای تجاری هستند.
با معنا و مفهوم نام برخی از برندهای بسیار معروف جهان آشنا شوید
اگر این برند قبلا توسط فرد یا شرکت دیگری ثبت شده باشد شما دیگر نمی توانید آن را ثبت کنید و هزینه شما و وقت شما برای ثبت برند مورد نظر هدر خواهد رفت. و در آخر سعی کنید اسم برندتان نامی ساده برای به خاطرآوردن و نوشتن باشد. درعین سادگی با معنی و مفهوم باشد، تصویر درونی برند را ثبت برند به نمایش بگذارد، از لحاظ بصری ارتباط قوی بین نام و لوگوی طراحی شده باشد و شکل نوشتاری آن به گونه ای باشد که به راحتی خوانده شود. بهتر است که اسم برندتان مشابهتی با نام برندهای شناخته شده دیگر نداشته باشد . برای یافتن اسم کافیشاپ منحصر به فرد، سعی کنید با کلمات بازی کنید.
در نظر داشته باشید که رفتار کاربران در انتخاب صفحه مناسب شما را شگفتزده میکند چراکه در بیشتر مواقع کاربران رفتاری مخالف رفتار مورد انتظار ما دارند. البته سایتهایی نیز برای کمک به پیدا کردن اسم وجود دارد که ممکن است در بعضی قسمتها مفید باشند اما خیلی نباید روی آنها متمرکز شوید. هرچند ممکن است ترجمهی اسامی پیشنهادیشان به زبان فارسی خیلی دلچسب نباشد. تا اینجای کار دانستیم که اسم مناسب شرکت چه ویژگیهایی را باید داشته باشد.
نام برند باید چه بگوید ؟
نامی که برای برند انتخاب میشود باید قابلیت ثبت رسمی داشته باشد. همین تمایز و تفاوتی که با سایر برندها دارید، به شما کمک میکند تا نام مناسبی انتخاب کنید. مثلا اسمهایی مثل “ممتاز“، “هیمالیا” یا “اسنوا” که میتوانند حس و حال خاصی به مخاطب بدهند و هدف و هویت شما را نشان بدهند.
در ان زمان دیک و مک مک دونالد یک ساندویچ فروشی در سن برناردینو ایالت کالیفرنیا داشتند. برادران مک دونالد یکی از دستگاه های مالتی میکسر ساخت کروک را خریداری کرده و کروک آن قدر تحت تاثیر ساندویچ فروشی بزرگ تغییرات شرکت این دو برادر قرار گرفت که شروع به تبلیغ برای آن ها نمود. سال ها بعد وی حق استفاده از اسم مک دونالدز را خریداری کرد. سراسر زندگی افراد در همه ی ابعاد آن با دنیای مد، برند و مارک های مشهور در ارتباط است.