مالکان برخی برندهای مشهور جهان خودشان با تغییر برخی واژه‌های مرتبط با برندشان نام‌های برند زیبا و خاص خلق کرده‌اند. مثلا سس دلوِسه نامش را از واژه دلیشِز به معنی خوشمزه اقتباس کرده است. زیراکس برند اول دستگاه‌های فتوکپی در جهان نامش را با اقتباس از زیروگرافی خلق کرد. در حالی‌که رقبایی در این بخش فعالیت می‌کنند که حدود یک قرن سابقه دارند، اما بعید می‌دانم زیاد به این بانک‌ها گفته شود که کم‌تجربه هستند. وقتی شما یک نام تاریخی مثل پاسارگاد یا پارسیان برای برندتان برمی‌گزینید، خود را به تاریخ ایران‌زمین متصل می‌کنید. در میان برندهای جهانی نیز اسامی‌ با کلیدهای تاریخی بسیار است.

اسم برند

اما امروزه زمانه تغییر کرده و والدین خیلی به معنای اسم فرزندشان و اینکه منحصربه‌فرد خاص باشد و آوای قشنگی هنگام صدا کردنش دارد یا نه اهمیت زیادی می‌دهند. پس از استعلام از این سامانه در صورتی که قبلا ثبت شده باشد و همچنین برند های ثبت شده مشابه دیگر را به شما نشان خواهد داد . به عبارتی دیگر اگر متمایز کننده محصول یا خدمت شما نباشد قابل ثبت نمی باشد . یکی از مهم ترین ویژگی های برند آن است که باید عامل تفاوت کالا یا خدمت شما از سایرین و رقبا باشد .

این سه عامل همه اهداف شرکت شما را به تصویر می‌کشند و هر کاری که قصد دارد آن را انجام دهید را تحت تأثیر قرار می‌دهند. هنگامی که به هویتتان پی بردید، نوبت این می‌شود که رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چه چیزی است. تفاوت شما با رقیبانتان می‌تواند برای انتخاب اسم برند برای کسب و کار به دردتان بخورد. وب رمز در سال ۱۳۸۱ با هدف فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات وب با کیفیت جهانی پایه گذاری شد.

قوانین نام‌گذاری اسم برند

اسم‌های توصیفی همچنین برای توصیف مشاغل مؤثر هستند مثل easypay که یک شرکت پرداخت است. ولی اگر شما می‌خواهید انتخاب دقیق‌تری داشته باشید یا اینکه در حال حاضر اطلاعاتی از مشتریان خود ندارید، می‌توانید با صرف هزینه‌ای بیشتر برای نام‌های کاندیدتان موکاپ ها و صفحات فرود طراحی کنید. البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که نام آنها از قبل تحت مالکیت ثبت برند تجاری شخص دیگری درنیامده باشد. مانند شرکت تسلا موتورز که داستان اسرارآمیز زندگی دانشمند بزرگ مثل نیکولا تسلا را به محصول خود گره زد و با این کار هم از شهرت جهانی او استفاده کرد و هم در اذهان عمومی خود را به عنوان برند پیشرو و نوآور معرفی کرد. به ذهن سپردنش برای مخاطبان راحت نیست چون ذاتاً یک کلمه مخفف شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‌کند.

افزایش بازدید سایتوب‌رمز با نزدیک ۲۰ سال سابقه ارائه خدمات وب، تبلیغات گوگل ادز و خدمات سئو را به طور حرفه‌ای به عنوان راهکاری مناسب جهت افزایش بازدید سایت و رونق کسب و کارهای اینترنتی ارائه می‌دهد. پس از انتخاب اسم برند خود سریعاً برای گرفتن دامنه اینترنتی و سایر شبکه‌های اجتماعی اقدام کنید. برای حمایت از اسم برند خود به ساخت شعار تبلیغاتی، لوگو و … بپردازید. انتخاب یک گروه از افراد خبره و باسابقه در حوزه‌های تبلیغات، مطبوعات، ادبیات فارسی، زبان‌شناسی و جامعه‌شناسی.

  • انتخاب یک نام مناسب می تواند با ارزش ترین دارایی شما در این زمینه باشد که قادر به ایجاد تمایز با رقبا و تسریع در آگاهی بخشی برند شما به کاربران و مخاطبان است.
  • با تمرین ذهن، با مفاهیم جدید و ارتباطات زبانی روبرو خواهید شد.
  • یعنی بتوان آن را از طریق المان‌های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد.

مترجم دوره آموزشی خط مستقیم جردن بلفورت گرگ وال استریت و درحال حاضر صاحب 5 کسب و کار بهره برداری شده با بیش از 60 نفر پرسنل هستم. انتخاب نام برند ممکنه به نظر ساده برسه و شاید تعدادی از مدیران یا صاحبان کسب‌وکار بهش توجهی نداشته باشن در صورتی که باید بدونین یکی از مهم‌ترین اقدامات و تصمیمات برای یه مدیر یا مؤسس انتخاب نام برند هست. انتخاب ثبت تغییرات نام برند و طراحی لوگوی مناسب به عنوان هویت یه کسب‌وکاره و جزو اولین چیزهایی هست که تو نگاه اول توجه مخاطب رو به خودش جلب می‌کنه. تو این مقاله با موضوع جالبی با عنوان انتخاب نام برند همراهتونیم. خیلی از کسب‌وکارها برای پیدا کردن اسم مناسب برای برندشون جستجو می‌کنن. می‌دونین که پیدا کردن اسم مناسب چقدر می‌تونه تو آینده برند تأثیرگذار باشه.

یکی از کلیدی ترین مباحث در کسب و کار ، تبلیغات و فروش انتخاب اسم برند تجاری می باشد که دارای شرایط و ضوابط مختص به خود است . همین امر فرایند انتخاب اسم شرکت را برای برخی پیچیده و سخت می‌کند. مهم این است که با شناختن صحیح قواعد انتخاب اسم شرکت بتوانیم نام شرکت را به گونه ای انتخاب کنیم که برازنده شرکت باشد. هدف گروه مشاوره اسم شرکت، طراحی اسمی مناسب برای متقاضیان ثبت شرکت است. نام تجاری دارای هویت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از نام کالا و شرکت جدا می باشد.هم چنین نام چیزی بالاتر از اسم ها،علامت ها و شعارها می باشد.

راهنمای انتخاب نام برند

این اسم‌ها به نوعی با ماهیت محصول هماهنگ هستن و انرژی رو به دنبال دارن؛ به نوعی حس قدرت رو ایجاد می‌کنن تا جایی که مصرف‌کننده این محصول بعد از نوشیدن، احساس انرژی بیشتری می‌کنه. اگر این مسیر را درست پیش بروید و نام خوبی انتخاب کنید، می‌توانید آن را برای سالیان طولانی حفظ کنید و همواره ارزشش را ثبت شرکت در تهران بالاتر ببرید. برای این جلسه، ابتدا، افراد تیم یا دوستان خلاق‌تان (اگر تیم ندارید) را دور هم جمع کنید؛ سپس برای نزدیک شدن به موضوع، نام محصولات یا خدمات‌تان، احساس مشتری و تمایزهایتان با رقبا را روی بورد بنویسید. حالا هرکس ایده‌هایش را برای نام برند بیان می‌کند و باید آن‌ها را یادداشت کنید.

پنجمین قدم: ثبت برند به صورت قانونی و ادامه داستان

نام‌‌های خنثی اگر که سایر عناصر برندسازی مثل ایده‌، استراتژی‌، شعار، لوگو، حواس پنج‌گانه و مدیریت و رهبری در یک برند به خوبی رعایت شده باشند، شاید بتوانند برندی قدرتمند را به ثمر برسانند. آن‌ها در کارخانه بازمانده از آقای کنث وود فقط غذاساز و همزن تولید می‌کنند و محصولاتی مثل یخچال فریزر، اسپیلیت و ماشین لباس‌شویی همگی تولید دیگر شرکت‌ها هستند که فقط تحت نام برند کنوود عرضه می‌شوند. اما مشتری به دلیل نام برند مشهور و قدرتمند کنوود است که آن‌ها را می‌خرد و این تولیدات بدون نام کنوود گمنام هستند. ارزش فوق‌العاده اسم برند باعث شده که برخی برندها هیچ کارخانه تولیدی نداشته باشند و فقط تولیدات کارخانه‌های دیگری را تحت نام برند خود عرضه کنند!

پوشش تجاری هم شیوه ارائه محصول و یا خدمت، بسته بندی ویژه، رنگ سازمانی خاص و… است. برای انتخاب نامی ایرانی و فارسی برای برند خود می توانید به لغتنامه دهخدا مراجعه کرده و یا با واگذاری امور انتخاب اسم برند و علامت تجاری ، اقدام به گزینش بهترین نام برای برند فارسی خود کنید . انتخاب اسم برند آن هم اسم برندی که مشتریان بتوانند با آن ارتباط داشته باشد، جزء مقدمات ضروری این سفر می باشد. بنابراین هر اسمی که جذاب باشد نمی تواند اسم خوبی برای برند شما باشد به موجب همین امر انتخاب اسم برند قادر می باشد یک پروسه سخت و دشوار به نظر بیاید. حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید. البته برای طوفان فکری روش‌های دیگری هم وجود دارد، مثلاً شما می‌توانید انتخاب اسم برند را‌ از روی چند دسته‌بندی‌های انجام دهید.