اما برند معروف اتومبیل شاسیبلند کیا با نام اسپورتیج هم برگرفته از واژه اسپرت به معنی ورزشی که کاملاً با طراحی خاص این ماشین مرتبط است. دقت کنید که نامهای استعارهای به صورت غیر مستقیم و گاه داستانی و ضربالمثلی با نوع کسب و کار ما ارتباط دارند. در ادامه چند اسم تصویری داریم که از تصاویر انیمیشنی صاحبان یا مالکان کسب و کار و برند استفاده شده است. خصوصاً این که چشمههای آب معدنی این کوه بسیار معروف بوده و همین موضوع انتخاب اسم این برند را بسیار شایستهتر مینماید. سپس در قدم دوم متدلوژی یا نحوه ساخت یک اسم برند قدرتمند را آموزش خواهیم داد.
- در این مرحله میبایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید.
- ثبت میزان همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد.
- همچنین برای مطالعه بیشتر این بحث مقاله «شناخت دقیق از آگاهی از برند + چند روش سنجش از مشتریان» را مطالعه کنید.
- در ادامهی این مطلب سعی شده است که همهی ویژگیهایی که نام مناسب شرکت باید داشته باشد، بهصورت دسته بندی بیان شود.
طراحی سایت اختصاصیطراحی سایت اختصاصی وب رمز، بطور کاملا سفارشی بر اساس نیازمندی کارفرما انجام میشود و همزمان جهت برنامه رشد و توسعه کسب و کار آنلاین، مشاوره خدمات سئو سایت و تبلیغات گوگل بطور تخصصی ارائه میشود. نام گذاری و برندسازی اصولی، هنر یافتن پیامی خاص و منحصر به فرد است که به کمک نام های متعدد قابل انتقال باشد . انتخاب درست این پیام به ایجاد فهرستی گسترده از اسامی می انجامد (در یک پروژه ی نام گذاری یا برندسازی معمولاً بیشتر از 200 گزینه برای نام برند پیشنهاد می شود). هرچه نام برند و پیام شرکت شما عمیق تر باشد، شما فاصله ی بیشتری با رقبای خود خواهید یافت. بهترین اسم با مخاطبان شما صحبت میکند و در مورد برند شما چیزی معنیدار میگوید.
اسامی لوکس و خلاقانه
یک اسم خلاقانه می تواند شامل نوع و جنس عرضه محصولات توسط دارنده برند باشد که بتواند با بازی با کلمات و عبارات خود را در ذهن مشتریان هک کرده و تا سال ها باعث شناخت آن حرفه گردد. اسامی خلاقانه از مواردی است که باید با تدبیر بسیار اقدام به نام گذاری برای برند و علامت تجاری انجام گیرد و تماما فارسی ثبت برند تجاری بوده و با شئونات اسلامی نیز هم سو باشد . اگر می خواید برای مغازه خود اسمی خاص را انتخاب کنید باید بر اساس نوع فعالیت خود و عرضه محصول در آن اقدام به انتخاب نام مناسب کنید . در این بین افرادی که در حوزه های مختلف اقدام به فعالیت و افتتاح مغازه کرده اند به دنبال نامی خاص برای مغازه خود کرده اند .
برای اینکه بتوانید اسم فوق العاده برای ثبت شرکت داشته باشید، نمونه ای از اسمهای فوق العاده برای شرکت در انتهای مقاله قید نموده ایم تا بتوانید با انتخاب نام شیک برای شرکت آشنایی کامل پیدا نمایید. با عضویت رایگان در پلتفرم ستاره به گلچینی ازبهترین مطالب و منابع اطلاعاتی به زبان فارسی دست پیدا کرده و از ابزارها و امکانات مخصوص کسب و کارها نیز استفاده ثبت تغییرات شرکت نمایید. خصوصا سعی نکنید با تغییرات جزئی روی اسامی برندهای معروف به ایده برای اسم شرکت خود برسید. حال هر یک از الگوهای مختلف برای نامگذاری را نوشته و برای هر کدام حداقل ده ایده برای اسم شرکت خود بدهید. سپس اسامی ضعیف را حذف کرده و با در نظر گرفتن نکات زیر نام شرکت را انتخاب کنید. اسم خاص اسمی است که برای یک شی یا موجود زنده به کار میرود.
چون برخی به او میگفتند که شبیه به فردی مرکوری میخواند. او با همین اسم معروف شد و گرچه بعدا از انتخاب این اسم پشیمان شد، اما دیگر کاری از دستش برنمیآمد. پس انتخاب اسم خاص برای برند و نامی که بعدها به داشتن آن افتخار کنید، خیلی مهم است. با من همراه باشید تا همه چیز را در مورد انتخاب اسم برند هنری و صنعتی بدانید. یعنی اونقدر شرکت و برند به ثبت رسیده که برای انتخاب یک اسم باید کلی تحقیق و تفکر کرد.
۷۰ ایده برای اسم شرکت کشاورزی
دقیقا مثل اتفاقی که برای لیدی گاگا خواننده معروف آمریکایی افتاد. فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نامهای لاتین توجه کنید. ببخشید من یک اسم برند برای مزون لباس میخوام ممکنه چند اسم بهم معرفی کنید البته شریک هم دارم دنبال یه اسم خوب هستیم. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناسها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی بوده و معنیدار باشد؛ ملاک داوری هم لغتنامه دهخدا است.
گاهی افراد چنان درگیر انتخاب نام برند میشوند که فعالیتهای دیگر خود را از یاد میبرند. انتخاب نام برند اگرچه بسیار مهم است اما با در نظر گرفتن شش ویژگی فوق در نهایت میتوان نام خوشمعنی و سادهای را انتخاب کرد. نام خوب در پسزمینه میتواند باعث رونق کسب و کار شما نیز شود. مثلاً تصور کنید نام یک برند مواد غذایی «برکت» یا «رزق» باشد.
یکی از بررسی هایی که هنگام انتخاب نام برند باید انجام دهید تحقیق در مورد ثبت شدن یا نشدن نام به اسم شخص یا برند دیگری به جز شرکت شما است. شما باید مطمئن شوید که کسی جز شرکت شما ذینفع نام برند انتخابی نباشد و در آینده ادعایی نسبت به مالکیت حقوقی آن اسم نکند. انتخاب اینگونه نام ها به کمک پررنگ کردن و مهم جلوه دادن نقش مؤسسان و بهادادن به چشم اندازهای شرکت منجر به ایجاد جوی مملو از اعتماد و ارتباط میان برند و مشتریان خواهند شد. در نهایت یک نماینده برای برگزاری این جلسه و مدیریت آن انتخاب کنید که دارای شخصیت و زمینه فکری قوی باشد. در طول جلسه به دقت به صحبت ها گوش دهید و در صورت امکان آنها را یادداشت یا ضبط کنید.
بهترین نامهای تجاری توصیفکننده نیستند – برند نماینده یک ایده بزرگ است و کلمات را بهدرستی به عناصر احساسی تبدیل میشود. یکی دیگر از ضعفها این نوع از انتخاب نام برند این است که اگر قصد فروش شرکت را داشته باشید، نام شما همراه شرکت خواهد بود. نام برند باید دارای یک ریتم باشد و در نوشتن در متن ، لوگو یا ایمیل زیبا به نظر آید. بسیاری که عاشق یک برند هستند نه به خاطر معنی فنی ، ساختار، یا معیارهای زبانشناختی آن است. بلکه به خاطر تداعیات برند است که در اثر تجربه خویش در ذهنشان ایجاد شده است. انتخاب نام خود نیاز به طی فرایندی دقیق و جامع دارد و باید نامهای بسیاری را مورد بررسی قرارداد تا نهایتا به نامی رسید که از نظر قانونی نیز قابل ثبت نیز باشد.
انتخاب اسم برای شرکت
قبل از شروع جلسات نامگذاری، اطمینان حاصل کنید که شخصیت کاربر یا مجموعهای از شخصیتهای مختلف را در اختیار دارید که میتوانید از آنها برای بررسی ایدههای خود از منظر مشتری استفاده کنید. مشخص کردن شخصیت کاربر (پرسونال) به شما امکان میدهد تا در کفش افرادی که میخواهید محصولات و خدمات خود را بفروشید، قدم بگذارید، بنابراین میتوانید نامی را انتخاب کنید که با مشتریان خود طنین انداز باشد. با وجود بسیاری از برندها در جهان، ایجاد ایدههای بینظیر در مورد اسامی خاص برای برند دشوار و سخت است.
برای حمایت از اسم برند خود به ساخت شعار تبلیغاتی، لوگو و … بپردازید. زیاد شنیدهاید که میگویند اسم شما باید ساده و کوتاه باشد تا در ذهن مشتری سریع جای بگیرد ولی زیاد کوتاه بودن هم به چشم نمیآید و زودتر به فراموشی سپرده میشود. در انتخاب اسم برند ایرانی دقت کنید که حداقل از ۳ کلمه تشکیل شده باشد و از ۱۰ حرف تجاوز نکند. به خاطر سپردن اسمهای بیشتر ثبت شرکت از ۳ کلمه هم بسیار دشوار است. انتخاب اسم برند یک اصل اساسی برای هویت دادن به محصول یا نوع خدمت شما می باشد که باید با دقت کامل و در نظر گرفتن تمامی قوانین و شرایط مورد انتخاب قرار گیرد . بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم.
انتخاب اسم برند میتواند فرآیندی خستهکننده و طولانی باشد؛ بعضی از برندها برای پیدا کردن یک اسم عالی در طی 6 ماه، بیش از 2000 اسم مختلف را بررسی میکنند! برای انتخاب نامی ایرانی و فارسی برای برند خود می توانید به لغتنامه دهخدا مراجعه کرده و یا با واگذاری امور انتخاب اسم برند و علامت تجاری ، اقدام به گزینش بهترین نام برای برند فارسی خود کنید . همچنین در حوزه ثبت برند نیز چنین مشکلی دارند.انتخاب اسم تجاری چه برای نام شرکت و یا نام برند می بایست از یک سری قوانین مشخص تبعیت نماید. انتخاب اسم برند زیبا، واقعا می تواند یک مشکل باشد، آن هم زمانی که شما بدون هیچ شناختی برای پیداکردن آن اقدام می کنید. ممکن است راه های مختلفی هم وجود داشته باشد اما بهترین اسامی خاص برای برند را تنها می توان با تمرکز بر روی مشتری به دست آورد. البته دقت داشته باشید که در انتخاب نام مناسب شرکت در نقاط مختلف جهان قوانین مختلفی وجود دارد.