Content
تمامی این برندها جزئی از زندگی روزمره ما شده اند و نام آن ها بر کالاهای اساسی که ما هر روزه مصرف می کنیم نقش بسته است. اما آیا تا بحال با خود در مورد معنای این برندها فکر کرده اید؟ به نتیجه ای نرسیده اید؟ در ادامه در این راه به شما کمک خواهیم کرد. به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید؛ دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد. اگر این مسیر را درست پیش بروید و نام خوبی انتخاب کنید، میتوانید آن را برای سالیان طولانی حفظ کنید و همواره ارزشش را بالاتر ببرید. 💡 اگر تنهایی دارید بار این مسئولیت را به دوش میکشید، سه سایت Namelix، howtostartanllc و Shopify کمکتان میکنند که به اسامی انگلیسی جالبی برسید. طوفانی فکری به جلساتی گفته میشود که در آن، هرکس آزادانه ایدههایی را که به ذهنش میرسد، بیان میکند.
برای مثال برند لوازمخانگی کنوود اصلا هیچ کارخانه تولید لوازم خانگی بزرگی در دنیا ندارند. سالهای سال است که برند کنوود که میراث آقای کنث وود انگلیسی بوده یکی از زیر مجموعههای برند ایتالیایی دلونگی شده است. ارزش داراییهای کوکاکولا در سال ۲۰۱۸ میلادی برابر ۸۳ میلیارد دلار بوده در حالی که در همان سال ارزش فقط اسم برند آن ۶۶ میلیارد دلار برآورد شده است! یعنی در کمال ناباوری ارزش برند کوکاکولا معادل با ۸۰ درصد تمام داراییهای آن است. در دنیای تجارت حرفهای اسم برند به تنهایی ۲۰ تا ۸۰ ارزش کل برند را به خود اختصاص میدهد! حتما شگفتزده شدید و میگویید چطور ممکن است ۸۰ درصد ارزش یک برند فقط متعلق به نام آن باشد!
نامی که برای برند انتخاب میشود باید قابلیت ثبت رسمی داشته باشد. همچنین میدانید که توییتر از سروصدای گنچشکها الهام گرفته است که در لوگوی خود نیز از آن استفاده کرده است. اسمهای توصیفی همچنین برای توصیف مشاغل مؤثر هستند مانند easypay که یک شرکت پرداخت است.
با مشاهده یک برند و نام آن در سال های آینده باید تمام ویژگی های خاص آن محصول برای افراد نمایان شود و با شهرت آن بتوان به محصول پی برد . اگر در انتخاب نام برند اشتباهی انجام شود و یا نام درستی را برای برند انتخاب نکنید در آینده با مشکلات عدیده ای برخورد خواهید کرد . متاسفانه اغلب شرکتها و موسساتی که در حال حاضر در ایران به ثبت شرکت یا انتخاب نام شرکت مشغول هستند کمترین تخصصی در انتخاب نام دامنه اینترنتی مناسب برای شرکتها ندارند. ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند. اولین گام در ثبت برند تجاری ، انتخاب طرح مناسب با رعایت قوانین و ضوابط مربوط به ثبت علامت تجاری می باشد . چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند .
قدم سوم: اسمهای انتخابشده رو به دقت بررسی کنین
ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره ثبت شرکت ها الزامی است. برای هر شرکت فنی مهندسی داشتن ثبت برند یک اسم استوار پایه ای برای آن محسوب می شود و قادر می باشد یک مزایایی برای کسب و کار باشد. دارا بودن یک نام مناسب برای شرکت مهندسی باعث پیشرفت و نیز بالا رفتن سطح خدمات رسانی و شهرت یک شرکت فنی خواهد شد .
- برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش محصول، مقاله تکنیک آماده سازی ذهن مشتری در روند فروش رو مطالعه کنید.
- ممکن است برخی از آنها قبلا انتخاب شده باشند و بنابراین حذف شوند.
- در این قسمت به چند نمونه از اسامی قابل انتخاب برای برند اشاره می کنیم .
- اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، میتوانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آنها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند.
- در نهایت دامین های در دسترس را چک کنید و از شرکت کنندگان بخواهید که نام های مشابه این اسامی انتخابی را که به ذهنشان می رسد مطرح کنند.
- اسم آدیداس از ترکیب لقب او «Adi» و سه حرف اول اسم فامیلی او گرفته شده است.
تصور کنید بعد از شناخته شدن شخص یا شرکتی به طور عمدی یا گاهی هم سهوی از نام برند شما برای محصولات خود استفاده کند. این در حالی است که به سادگی می توانید برای این محصولات خود یک برند و نام تجاری داشته باشید، این کار مزیت های بسیاری را برای شما به دنبال خواهد داشت که در ادامه آن را به طور کامل شرح خواهیم داد. در سال های گذشته شاهد این بوده ایم که بسیاری از افراد در کارگاه های کوچک و همینطور در خانه های خود محصولات چرمی مانند کیف و کمربند و…
طبیعتا کسی که کتابم را خوانده باشد و با این نامها آَشنا باشد هیچگاه آنها را برای برندش انتخاب نمیکند. طبیعتا هر مالک برندی میخواهد قدرتمندترین نام را برای برندش انتخاب کند. اگر میخواهید نامی فوقالعاده برای برندتان برگزینید ابتدا باید بدانید نامها از نظر درجه قدرتمندی چگونه تقسیمبندی میشوند و سپس با کلیدهای رسیدن به اسم برندهای قدرتمند آشنا شوید. برای انتخاب بهترین نام بهتر است راهنماییهایی استفاده کنید تا به شما در نهایی کردن تصمیمتان کمک کند. بهتر است در ابتدا برای انتخاب نام تجاری خود وقت بگذارید تا در آینده مجبور نباشید تا همین زمان را صرف تغییر نام تجاری کنید.
اما رسیدیم به کلید سوم انتخاب اسم برند، نامهای برند مرتبط
در حال حاضر در دنیای پر رقابت امروز، اکثر شرکت ها به دنبال ثبت برندی هستند که بتواند آوازه آن ها را به گوش مردم در سراسر دنیا برساند. بدلیل تعداد بالای درخواست ثبت برند و پیدا نمودن اسامی که با برندهای ثبت شده قبلی مشابه نباشد، انتخاب اسامی خاص برای برند بسیار سخت ثبت شرکت در تهران است. اکثر برندها از موضوعات فعالیت یک محصول نشات گرفته اند و با ارائه محصول و خدماتی با کیفیت در طی سال ها فعالیت خود ، توانسته اند بین مشتریان خود در تمام نقاط دنیا مطرح شوند . پس انتخاب یک نام برای برند از جمله موارد مهم در کسب سود در حیطه فعالیت می باشد .
شاید عدهای به شما بگویند یافتن چنین اسمی غیر ممکن میباشد؛ ولی تجربه ثابت کرده است که این کار کاملاً امکانپذیر است. ولی اکنون زمانه عوض شده است و اسم گذاری نوزاد یک فرآیند دور و دراز میباشد. در دهه ۶۰ که تعداد فرزندان زیاد بود بیشتر خانوادهها اسمگذاری نوزادان جدید برایشان اهمیت زیادی نداشت. برای مثال از میان چهار نام رایجی که وجود داشت یکی را انتخاب میکردند و پایان. برای مثال اسم اولی را حسن میگذاشتند و دومی را محمدحسن نام گذاری میکردند و مهم نبود که تکراری باشد یا اینکه ۷۰ تا حسن در فامیل وجود داشته باشد. انتخاب برند درست و تداوم کار با آن، باعث افزایش اعتبار آن میشود.
خوب به سوال بالا فکر کنید؛ چون کلید پیدا کردن یک نام جدید برای برند است. مثلاً در بین برندهای شامپو، برند one hundred pc Pure را داریم که ادعا میکند شامپوهایش طبیعی و عاری از مواد شیمیایی مضر است. نامی که برای این برند انتخاب شده، بهخوبی تمایز آن را بازتاب میدهد. کسب درآمد و مستقل بودن، یکی از جذابترین تجربههای زندگی است. کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی به شما کمک میکنند طعم خوب پولسازی را بچشید.
باید توجه کرد که اسم طنزآمیز برای همه کسب و کارها مناسب نیست و در انتخاب آن باید نهایت دقت صورت بگیرد. بالاخره میتوانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید برای این کار شما میتوانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری طبق محصول یا خدمت خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کنید و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. برای این کار نیازی به داشتن لوگو نمیباشد ولی کم کم باید به فکر استخدام یک طراح حرفهای باشید. از نمونه اسم برند ایرانی مرکب میتوان شوکوپارس، نامی نو، پارس خزر و غیره را مثال زد. ما از طریق سایت برندیک با اتصال افراد خلاق و مجرب در عرصه انتخاب برند به صاحبان کسب و کار، در انتخاب یک برند بی نقص و رضایت بخش نقش ایفا میکنیم. ما در شرکت ایدهها و نامهایی که توسط افراد خلاق و علاقهمند ارائه شدهاند را کارشناسی کرده و در صورت صلاح دید، آن را به صاحبان کسب و کار ارائه میدهیم.
تا اینجا با ویژگیهای نام برند آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگیهای که گفتیم هم باشد. برای خودتان محدودیت ایجاد نکنید که برند دقیقا بیانگر کاری که شما میکنید، باشد. این کار باعث میشود در آینده نتوانید محصولات و خدمات خود را توسعه دهید. اسم برند باید بتواند تجربه، اعتبار و برجستگی محصولات یا خدمات را انتقال دهد،اصلیترین و خاصترین شاخصه برند را می توان در شخصیت برند دید، شخصیت برند در گرو اصلیترین و خاصترین ویژگیهای آن است. بسیاری از برندها برای ساخت یک نام موثر و توانمند از طبیعت قدرت میگیرند. بطور مثال استیو جابز با الهام از باغ سیبی که قبلا در آن مشغول به کار بوده، برند اپل را خلق کرد.
به هر حال انگار مسئولیت خیلی بزرگیه و باید کلی وقت صرف انتخاب نام برند کنیم. نام برند باید به گونه ای انتخاب شود که برای دیگر کشورها و یا زبان های دیگر نیز با معنا و مفهوم باشد. اگر قصد ثبت شرکت و انجام فعالیت های تجاری و صادرات را دارید باید به این مسئله بیشتر توجه کنید. امروزه انتخاب اسم لاتین در میان پیگیری ثبت تغییرات شرکت عموم، طرفداران بسیاری پیدا کرده است و افراد تمایل دارند برای برند خود از اسامی لاتین استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که اگر می خواهید از این عناوین استفاده کنید باید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید. برند یک نام تجاری است که در ذهن افراد هک شده و آن ها را به سمت کالای مورد نظر جذب می نماید.
با اشغال ذهن مخاطبان، میتوان نام برند را تا طولانی مدت در ذهن مخاطب حک کرد. برای انجام اینکار، برند باید با عقاید و سلایق مخاطبان سازگار بوده و آنها را به چالش بکشد. برند باید موجب افکندن هویت کسب و کار در ذهن مخاطبان باشد. یکی از معروفترین برندهای امروز جهان یعنی لکسوس هم نامی ساختگی دارد و نامش را از واژه لاکسریس آفریده است. شما هم میتوانید با همین شیوه نامهایی خوشآوا برای خودتان بسازید.