انتخاب اسم برند یک اصل اساسی برای هویت دادن به محصول یا نوع خدمت شما می باشد که باید با دقت کامل و در نظر گرفتن تمامی قوانین و شرایط مورد انتخاب قرار گیرد . این سه عامل تمام اهداف شرکت شما را به تصویر میکشند و هر کاری که قصد انجام آن را دارید تحت تأثیر قرار میدهند (از جمله انتخاب اسم برند). هنگامی که به هویت بنیادین برندتان پی بردید، نوبت این است که رقبا را تجزیه و تحلیل کرده و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چیست؟ تفاوت شما با رقبایتان میتواند برای انتخاب اسم برند به دردتان بخورد. سلام و خسته نباشید.من به همراه دو خانم دیگر تصمیم به کار تولید محصولات لبنی کاملا سنتی هستیم .ممنون میشم ما را در انتخاب یک اسم زیبا و مناسب یاری کنید. این موضوع که در انتخاب اسم شرکت باید از قوانین و ضوابط ادارات ثبت شرکت ها پیروی کرد جزو مسائل مهم تلقی می شود.
استفاده از ایمیلهای انبوه هزینهی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریانتان یک اسم خیلی خوب و مناسب پیدا کنید. دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم مناسب شرکت در ایران میتوانید از اسطورههای باستانی و سنتی استفاده کنید. این استورهها در ذهن مردم ایران قهرمانهایی هستند که تصویری مثبت در ذهن مخاطب دارند.
این نام از واژهی انگلیسی جانکین گرفته شده و سپس به جاکین تغییر یافته است. این نام فرم زنانه نیکولاس بوده و از nikē به معنای” پیروزی” و laos به معنای” مردم” مشتق شده است. احتمالا این نام شکل کوتاهی از نام مشتق شده از یک برند قدیمی است. محبوبیت این نام در کشورهایی که به زبان اسکاتلندی صحبت میکنند بی شک به خاطر شباهت آن به برندان است.
اسم ایتالیایی برای کافیشاپ
مثلا نام شرکت شما کالاسازان خوشخواب هزاره سوم است و شما روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز مینمایید. برای انتخاب نام خاص برای برند خود تمامی مسائل را در نظر داشته باشید مثلا احساسات مخاطب را برای اثر گذاشتن و نزدیک کردن آن به برند خود در نظر داشته باشید. اسم خاص یعنی اسمی که به یک چیز تعلق دارد و منحصر به فرد می باشد.به عبارت دیگر منظور از اسم خاص اسمی است که به یک فرد یا یک شخص تعلق ثبت شرکت دارد و شامل همه نمی شود. اسم های هنری می تواند مشمول یک شکل یا نامی خاص باشد که نشان دهنده اجزایی از خدمات اشخاص شود . برای مثال نام کاراکو یا کامک را می توان از جمله اسامی هنری به حساب آورد . بهتر است به این موضوع توجه کنید که به هیچ عنوان اسم خود یا فامیلی خود را بر روی برند نزارید زیرا این نوع اسامی قابلیت برندسازی نخواهند داشت و نمی توان با تکیه به آن ها برندی بزرگ و ماندگار را ثبت کرد.
- استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد، انجمن، کانون، تشکل، بانک، بهزیست، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری، صندوق قرض الحسنه ، لیزینگ در نام شرکت یا موسسه مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد.
- حال که تا حدودی با کلیدهای انتخاب اسم برند آشنا شدیم قصد داریم که ساخت یک نام برند را رقم بزنیم.
- به هنگام انتخاب یک نام خاص برای برند بهتر است به کلماتی که در زندگی روزمره از آن استفاده می کنید، توجه کنید.
پس برای اینکه نام برندی ماندگار در ذهن مشتریانتان داشته باشید، کافیست نکات این مقاله را در نامگذاری برند نظر بگیرید. اسامی خاص برای برند – نمونه اسم برند موسسه حقوقی پایش. و لازم است که تا حد امکان متفاوت از نام برند سایر رقبا در یک زمینه ی کاری باشد. به ویژه اگر یک شرکت تازه کار هستید پیگیری ثبت تغییرات شرکت به هیچ وجه نباید یک اسم نزدیک و مشابه به یک نام تجاری مشهور و بزرگ انتخاب کنید. زیرا این کار باعث می شود از همان ابتدا به دلیل کپی برداری حس عدم اعتماد را در مخاطبان خود ایجاد نمایید. در ضمن شرکت های بزرگ تیم حقوقی ویژه ی خود را دارند و در این امور به هیچ وجه کوتاه نمی آیند.
بسیاری از شرکت در طول مدت زمانی حدود ۶ ماه بیشاز ۳۰۰۰ اسم مختلف را بررسی میکنند. اما در مقابل کمپانیهای طراحی در بیشتر موارد از مفهومهای ظرافت و خاص بودن استفاده میکنند. پس در ابتدای انتخاب نام مناسب شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم برندتان را حول آن پیدا کنید. کمک گرفتن از دیگران نیز میتواند در فرآیند انتخاب نام مناسب شرکت کمک کننده باشد. البته باید در نظر داشته باشید که اگر افراد زیادی را برای نام مناسب شرکت، مشارکت دهید ممکن است کمی گیج شوید. در حقیقت در اینصورت با تعداد زیادی سلیقه مواجه هستید که ممکن است بسیاری از آنها تخصصی و حرفهای نباشند.
لیست اسامی خاص برای برند
حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند. مشکلی که اینجا وجود دارد این است که شرکتهای بزرگ منابع مالی زیادی در اختیار دارند که ممکن است در یک کسب و کار کوچک در شروع نداشته باشد. کسب و کارهای بزرگ هزینهی زیادی را برای تبلیغات و برندینگ خود انجام میدهند که کسب و کارهای کوچک قادر به انجام آن نیستند. حقیقت این است که کسب و کارهای خانگی و کوچک در شروع کار خود اعتبار و ارزش زیادی ندارند که البته کاملا طبیعی و مشخص است. اما بعضی از این شرکتها برای بدست آوردن این اعتبار کارهای اشتباهی میکنند که ممکن است در آینده ضررهای بزرگی را به برند و کسب و کارشان وارد کند.
برای هر شرکتی انتخاب نمودن اسم برند مناسب یکی از مهم ترین کارهایی است که بایستی پیش از تأسیس وشروع به کار آن شرکت به آن توجه شود. آخرین هدف هر شرکتی ارائه و عرضه محصولات و یا خدمات می باشد.اما.. برای انتخاب اسم برای برند می توان به جلوه های بصری و ذهنی یک ویژگی خاص در محصول اشاره کرد تا بتوان با تکیه به آن ایده های نو را در انتخاب اسم برند در ذهن تداعی کنید..
سلام من یک نام برای شرکت آرایشی بهداشتی میخواستم که میخوام خیلی روان و بیانی داشته باشه که در ذهن ماندگار باشه.خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنید. یک نام مناسب با حرفه و فعالیت برای شرکت باعث ایجاد حس خاص برای شرکت و برند می شود . بنابراین انتخاب نام مناسب از موارد مهم برای ادامه حیات یک حرفه خواهد بود. مجتمع حقوقی و ثبتی ایلیا لوکس ترین و جدیدترین نام را برای برند و علائم تجاری و یا شرکت شما ارائه می دهد. این را در نظر داشته باشید انتخاب نام مناسب نقش به سزا و ویژه ای در آینده کاری و حرفه شما خواهد داشت. پس نام لوکس را هم اکنون از طریق بخش چت انلاین همین صفحه دریافت کنید.
دامنه اش رو دارم و نام کاربری تمام شبکه های اجتماعی هم همینطور. اگر به تازگی کسبوکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کردهاید. مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، ثبت برند تجاری روشنتر میکنید. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راهاندازی کسبوکار اینترنتی صحبت کنیم. اگر به این فکر افتادهاید که از ظرفیتهای فوقالعاۀ موجود در اینترنت برای گسترش کسبوکار خود استفاده کنید، به شما تبریک میگوییم.
نام تجاری باید خصوصیات و ویژگی هایی مانند رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن مخاطبان ایجاد کند. همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیکدنبال نمایید. این نام فرم انگلیسی Justinus بوده و از کلمه جاستوس مشتق شده است.
به همه حاضرین فرصتی برای صحبت بدهید و فرایند را به طور کامل برای آنان توضیح دهید. شرکت کنندگان را از بک گراند های متفاوت و از هر دو جنسیت زن و مرد انتخاب کنید تا به درستی نمایانگر بازار هدف شما باشند. برخی از شرکت ها به دلیل عدم دسترسی به بازار هدف خود و یا مسائل دیگر ترجیح می دهند که این جلسات طوفان فکری را در داخل مجموعه و با اعضای داخلی سازمان خود برپا کنند. در مورد چگونگی برگزاری این کارگاه ها و تکنیک های مختلف نامگذاری مورد استفاده در آنها به تفصیل در ده گام موثر برای نام گذاری برند صحبت شده است، که خواندن آنها به شما در انتخاب نام برند خلاقانه کمک خواهد کرد. یک یا چند جلسه با حضور گروهی از افراد خلاق شامل متخصصین برندینگ، طراحان، توسعه دهندگان وب و دارندگان کسب و کار در راستای طوفان فکری برای انتخاب نام تجاری تشکیل دهید. هدف از این جلسه دستیابی به ایده های گوناگون اشخاص مختلف است.