Content
انتخاب اسم برند مناسب کاری مهم و چالش برانگیز است و ما تلاش کردیم در این مطلب این کار را برای شما آسانتر کنیم. ما در استودیو سیانو سعی میکنیم با آموزش مطالب مختلف در زمینه مراحل مختلف شروع و توسعه یک کسب و کار به شما کمک کنیم. سفارش تولید محتوا، طراحی سایت و سوشال مدیا به استودیو سیانو نیز کمک میکند مخاطب به بهترین شکل با برند شما آشنا شود..
همپای پیشنهاد اسم شرکت یا به عبارتی انتخاب اسم برای شرکت، یافتن استراژی متمایز و مدیریت این استراتژی نیز بسیار اهمیت دارد. براساس قوانین موجود اسم برند ثبت برند تجاری انتخابی میبایست حتماً دارای ریشه فارسی بوده و معنی مناسبی داشته باشد. بعضی افراد در خلق یا استفاده از اسامی غیرمعمول و عجیبوغریب اصرار دارند.
اولین نکتهای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که انتخاب نام برند یک فرایند مکانیکی نیست. ما در این مقاله یک چک لیست برای شما آماده کردهایم که با مطالعه آن به صورت گام به گام میتوانید یک اسم جذاب و کاربردی برای برندتان انتخاب کنید. ر- دیگر اقداماتی که در قسمت تعیین نام صورت می گیرد با توجه به کثرت شرکتهای ثبت شده در ایران تعیین شماره ثبت شرکتها می باشد. تعیین انتخاب نام شرکت و مؤسسات غیر تجاری که قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند. تعیین نام شرکتها و مؤسسات غیر تجاری که قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند. تعیین نام شرکتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی که در کشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود.
باید اسم توجه کنید که بهتر است از اسنهای فارسی با املای ساده استفاده کنید. بهتر است اسم انتخابی شما از کلماتی که به چند شکل نوشته میشوند نباشد. بهترین کار اینه که اسم خاصی رو به عنوان اسم برندتون انتخاب کنید و در کنار کلمه جوراب یا معنی انگلیسی تغییرات شرکت اون قرار بدین و با استفاده از کاراکترهایی مثل آندرلاین یا دات(.) بین اونها فاصله ایجاد کنید. شاید بگویید ما اطلاعاتی از مشتریان نداریم، پس این نظر سنجی به کارمان نمی آید. برای هر اسمی که انتخاب کرده اید یک لندینگ پیج یا صفحه ی فرود انتخاب کنید.
دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با وزیر بهداشت عمان
اسامی واقعی مثل او بر و اسلک انگار مستقیماً از روی دیکشنری انتخاب شدند و به ویژگی ها و خواص اشاره می کنند. اوبر به معنی مثال برجسته است و برای شرکتی با جاه طلبی های بزرگ و دور خیلی مناسب می باشد. اسامی واقعی انتخاب های خوبی هستند؛ اما در دنیایی با ۳۰۰ میلیون شرکت، پیدا کردن یک اسم از بین آنها سخت تر می شود. آدیداس منحصربهفردتر است.برگرفته از اسم آدی داسل بنیانگذار شرکت است و اسم برند تسلا توسط نیکولاس تسلا خلق نشده. اما این اسم نشان قدردانی از دست یافته های مهندسی الکترونیک تسلا است.
عدهای دیگر کوشیدهاند از نام خانوادگی و اسامی اشخاص فاصله بگیرند. گروهی دیگر ترجیح دادهاند از واژههای مخفف استفاده نکنند. تعدادی دیگر از برندهای تجاری نامهایی عمومی را انتخاب کردهاند که به شکل مستقیم ارتباطی با حوزهی فعالیت برند ندارد. بهتر است نامی برای برندتان انتخاب کنید که شما را از سایر رقبایتان متمایز کند و در عین حال بتواند صنعت شما را نیز نمایندگی کند.
- به عنوان مثال بزرگترین رودخانه دنیا آمازون است، پس منطقی است که بزرگترین فروشگاه محصولات جهان اسم آمازون را برگزیند.
- یک نام خوب باید منحصر بفرد بوده و به آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود؛ پس در این مورد نهایت دقت را بفرمایید.
- همچنین وی چهار بار برنده جایزه طراح مد سال بریتانیا شد و همچنین در سال ۲۰۰۳طراح مد برتر جهان شد.
- باید اسم توجه کنید که بهتر است از اسنهای فارسی با املای ساده استفاده کنید.
با این حال، همانطور که برند های شنل و والنتینو ثابت میکنند، برخی از بهترین طراحان برند لباس زنانه، ابدی هستند. در این مطلب قصد داریم ۵۰ برند لباس زنانه برتر را به شما معرفی کنیم. انتخاب نام برای برندسازی شما، باید به گونه ای باشد که مخاطب یا مشتری در همان لحظه اول، با شنیدن اسم برند شما بتواند از ماهیت برندتان با خبر شود. به طوری که با شنیدن اسم برندتان، هر کسی با هر سطح سواد و تحصیلی متوجه حوزه کسب و کار شما بشود. تحت همین انتخاب اسم برند مناسب، است که چنین معجزه ای رخ می دهد.
انتخاب اسم شرکت و فروشگاه نمونه اسم های شیک برای نام تجاری شرکت
ثبت برند برای شرکت های تجاری باعث می شود شرکت شناخته شده باشد و برای تبلیغ یا صادرات محصولات مشکلی به وجود نیاید. درواقع آن چه شرکت شما را با شرکت ثبت شرکت های دیگر متمایز می کند. نامی را برای برند خود انتخاب کنید که همهی مردم بتوانند آن را به سادگی بخوانند، تلفظ کنند، بنویسند و در گوگل جستجو کنند.
با انتخاب درست، اسم برند شما میتواند یکی از با ارزشترین داراییهای شما باشد، قادر به تمایز با رقبای شما و تسریع در آگاهی از برند است. با یک فرآیند با دقت برنامهریزی شده، میتوانید بر چالشهای نامگذاری مؤثر غلبه کرده و بهترین اسم را انتخاب کنید. پس از انتخاب اسم مناسب به مجوزی که تأییدکننده فعالیت شما در حوزه موردنظر است نیاز دارید. ابتدا به سایت جستجوی علائم تجاری سازمان ثبت و اسناد کشور مراجعه کنید و اسمهای مشابه را بررسی و استعلام اسم شرکتها را نیز دریافت کنید. پس از انتخاب اسم برند خود سریعاً برای گرفتن دامنه اینترنتی و سایر شبکههای اجتماعی اقدام کنید. برای حمایت از اسم برند خود به ساخت شعار تبلیغاتی، لوگو و … بپردازید.
اهمیت برند
شما نیز اگر برای برند خود به دنبال اسامی هنری هستید بهتر است با مشاوران متخصص در این عرضه مشورت کرده و بر اساس نوع و موضوع فعالیت خود اقدام به گزینش اسم هنری خاص برای برند خود کنید . البته شما چون به دنبال یک کسبوکار آنلاین هستید اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی به دنبال گرفتن نماد الکترونیکی باشید حتما باید یک شرکت ثبت شده باشید. ببخشید من یک اسم برند برای مزون لباس میخوام ممکنه چند اسم بهم معرفی کنید البته شریک هم دارم دنبال یه اسم خوب هستیم. حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروههای کوچکی از افراد مختلف تست میکردید مشخص میشد تلفظش سخته. زیاد حساس بودن یعنی هیچ وقت تست نکنید، ۴ ماه بگذره، بر فرض اسم عالی هم انتخاب کنید بعدش متوجه بشید که محصولتون مشکل اساسی داره در صورتی که بدون زیاد حساس بودن روی اسم زودتر هم میشد از این مرحله رد شد. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناسها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید.
برای ارائه ی اطلاعات بیشتر در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت . جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای درخواست گردد. همانطور که در موارد فوق الذکر هم به آن اشاره نمودیم به هر علامتی اعم از اسم، رنگ، حرف، شکل، رقم، حرف که سبب متفاوت شدن کالا و خدمات تولید شده توسط یک شرکت و یا تولیدکننده دیگر می شود برند گفته می شود.
انتخاب یک گروه از افراد خبره و باسابقه در حوزههای تبلیغات، مطبوعات، ادبیات فارسی، زبانشناسی و جامعهشناسی. گروهی که جمعی از دوستان یا اعضای خانواده باشند هیچ فایدهای ندارد. تولید اسامی یک فرآیند خلاق است و اگر به خودتان آزادی بدهید به بهترین وجه کار میکند. شروع به ساختن لیستهای اسامی در دفترچه یادداشت خود کنید. به عنوان مثال بزرگترین رودخانه دنیا آمازون است، بنابراین منطقی است که بزرگترین فروشگاه محصولات جهان اسم آمازون را برگزیند. برخی از برندهای موجود با نام هایی انتخاب شده اند که در یک منطقه جغرافیایی دارای معنا هستند.