Content
قبل از دریافت پیشنهاد نام برند میبایست علایق ، رقبا ، و تخصص های برند خود را نوشته و به صورت تخصصی یک نام برند زیبا انتخاب کنید . منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد. نام برند به مانند نام هر شخص در جامعه می باشد که تنها مختص و متناسب با ویژگی های او می باشد . به موجب همین امر ما در این مقاله تلاش بر آن داریم تا دراین خصوص مطالبی را ارائه نماییم.ثبت شرکت ایلیااماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم می باشد تا انتهای مقاله همراه ما باشید. برای دریافت مشاوره و باید و نباید های زمینه فعالیت شما پیشنهاد می شود با کارشناسان فرداد رسا تماس حاصل کنید .
- البته ناگفته نماند که ما این قوانین را یاد میگیریم که بتوانیم در بعضی مواقع آنها را بشکنیم.
- بالاخره میتوانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید، برای این کار میتوانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.
- به عنوان مثال اسم میهن را در نظر بگیرید که یک اسم عمومی است و در مقابل دایتی به راحتی میتواند این اسم را به چالش بکشد.
یک یا چند جلسه با حضور گروهی از افراد خلاق شامل متخصصین برندینگ، طراحان، توسعه دهندگان وب و دارندگان کسب و کار در راستای طوفان فکری برای انتخاب نام تجاری تشکیل دهید. هدف از این جلسه دستیابی به ایده های گوناگون اشخاص مختلف است. حواستان باشد که در این جلسات به منظور جلوگیری از محدود کردن گفتگوها یا جهت دادن به آنها به هیچ عنوان به در دسترس بودن دامین فکر نکنید و تا آنجا که می توانید ایده جمع آوری کنید. حالا وقت آن رسیده است که از بین اسامی کاندید شده three ثبت برند تجاری مورد از میان آنها انتخاب نمایید. البته به این نکته هم توجه نمایید که اسم انتخابی شما حتماً باید دامنه آن آزاد باشد. ما هم تمام این راه را رفتیم و میدانیم که چقدر حس بدی وقتی میبینید که نام انتخابی شما قبلاً توسط فرد دیگر رزرو شده است، اما ناامید نشوید و تمام تلاش خود را برای منحصربهفرد کردن اسم برند خود به کار بگیرید.
استراتژی برند چیست و ۷ بخش اساسی در خلق برند
نمی توان موارد و استراتژی هایی که استیو جابز برای برند خود بکار گرفته را در این موفقیت نادیده گرفت اما به جرات می توان گفت که انتخاب عنوان تجاری تصویری کمک زیادی به موفق تر شدن این برند نسبت به سایر برندها شده است. حال اگر شما نماد و نام شرکت خود را مانند برند اپل، پوما، آدیداس و… تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد کند به طبع تاثیر بیشتری در بیاد ماندن نام شرکت در ذهن افراد خواهد داشت. الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند. این کلمات یا تصاویر باید هوشمندانه انتخاب شوند و هر چقدر بهتر مفهوم مورد نظرتان را برساند نشان دهنده ی ذکاوت شما به عنوان مالک یک نام تجاری می باشد.
پس باید قبل از انتخاب قطعی نام برند، با همهی قوانین انتخاب اسم در ایران آشنا شوید تا به مشکل نخورید. از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز ثبت شرکت اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است. البته بسیاری از کسب و کارهای نوپا و کم تجربه در شروع کارشان سعی میکنند از نام برندهای معروف و بزرگ کپی برداری کنند.
به نظر آنها اسم کوروش نمایانگر طاغوت و ظلم ستم است.این مجموعه مجبور شد اسم کوروش را از برند خودش حذف نماید و با همان اسم افق به فعالیت خودش بپردازد. همیشه با این دیدگاه در انتخاب نام برند خود نگاه کنید که در آینده ممکن است تجارت جهانی خود را هم داشته باشید و به صادرات بپردازید. برای مشاوره در مورد طراحی لوگو، طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و اپپلیکیشن موبایل میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید. اكثر مراجعین كه فقط نام شركت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شركت شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود.
پس در ابتدای انتخاب نام مناسب شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم برندتان را حول آن پیدا کنید. در حقیقت بهجود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم پیگیری ثبت تغییرات شرکت است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتداییترین کارها برای خلق یک برند موفق است. هنگامی که صحبت از موفقیت یک شرکت یا برند میشود قطعا موضوعات ریز و درشت زیادی باعث این موفقیت شده است.
حتی می توانید با ابزاری متفاوت از نبود اسامی مشابه در iOS App و Google Play Store اطمینان حاصل کنید و در نهایت در مورد در دسترس بودن اکانت پیج اینستاگرام یا اکانت آپارات برند منتخب خود تحقیق کنید. وقتی میگوییم تلفظ سختی نداشته باشد به این دلیل است که در ذهن مخاطب بهتر بماند و از طرفی شکل نوشتاری ثابتی هم داشته باشد. این نکته برای کسبوکاری که تازه اول راه است خیلی مهم است. حتی بعضیها اعتقاد دارند که اسامی جدید و نو بیشتر در ذهن آدمها میماند یا برعکس سریعتر فراموش میشوند. اما در واقعیت همه اسمها میتوانند کارآمد باشد درصورتیکه با یک استراتژی مناسب بازاریابی انتخاب شوند. تبریک صمیمانه ما را بپذیرید… شما به مرحله ثبت برند رسیدید حالا باید دیگر به فکر یک استراتژی فروش انفجاری باشید.
ورود به حساب کاربری
ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید . در کتاب «راهاندازی مطمئن کسبوکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش میدهیم که چگونه یک کسبوکار اینترنتی مطمئن راهاندازی کنید؛ کسبوکاری که موفقیتش حتمی باشد. ۱۳- نامی انتخاب کنید که غیر از خودتان برای دیگران نیز دارای معنا و مفهموم باشد. ۹- از پایگاههای اطلاعاتی بهره ببرید تا مطمئن شوید نام انتخابی شما قبلا ثبت نشده باشد. به گروه عمدهی مخاطبین خود توجه کنید و هر آنچه را که فکر میکنید برای محاطبین شما جذاب است را در نظر بگیرید و از آن استفاده کند.
اما موارد زیادی نیز درباره کسب و کار شما وجود دارد که شما را سرآمد می کند. این وجوه تمایز را در حین انجام فرآیند نامگذاری، در گوشه ذهن خود نگه دارید. در نهایت یک نماینده برای برگزاری این جلسه و مدیریت آن انتخاب کنید که دارای شخصیت و زمینه فکری قوی باشد. در طول جلسه به دقت به صحبت ها گوش دهید و در صورت امکان آنها را یادداشت یا ضبط کنید.
اگر احتمال فروش نهایی در بازارهای خارجی وجود دارد، باید تلفظ نام تجاری خود را نه فقط در زبان خودتان، بلکه در زبان های دیگر هم در نظر بگیرید. در ادامه تجربههایی از کارآفرینان گردآوری شده تا رایجترین مشکلاتی را که بنیانگذاران در هنگام انتخاب نام برای شرکت تازه تاسیس خود، با آن مواجه میشوند را بیان کنیم تا بتوانید از این اشتباهات جلوگیری کنید. اگه پیجتون تازه غیرفعال شده باشه، همون یوزرنیم رو قبول نمیکنه.
فهماندن تکتک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی میطلبد و از آنجا که شما مثل شرکتهایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست. © کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت تجارت الکترونیک ستاره است. ۱۷- در نهایت اینکه نامی انتخاب کنید که دوستش داشته باشید و از شنیدن آن هیجان زده شوید. مثلا “پفک نمکی” به خوبی یک “خوراکی پف کرده کوچک نمکی” را توصیف میکند. اما اخیرا به لطف سلطه ی گوگل، نام های خاص جذابیت بیشتری دارند. جهت مطالعه و مشاهده بیشتر مطالب و ویدیوها به حساب کاربری خود وارد شوید.