Content
شما نمیتوانید از قبل تعیین کنید که آیا چنین چیزی هماهنگ است یا خیر و هیچ ابزاری در این مورد وجود ندارد اما هنوز هم میتوانید براساس احساس خود و بازخورد دیگران متوجه این موضوع شوید. این کار شبیه به کاری است که برای تحقیق درمورد دامنه انجام میدهید. نام تجاری شما باید در تمام کانالهای بازاریابیتان مشترک و ثابت باشد. بنابراین باید تحقیق کنید که نام تجاری شما در رسانههای اجتماعی نیز وجود نداشته باشد. در حال حاضر مطمئن باشید بیش از تعداد انگشتان دست است. بهتر است نامهایی انتخاب کنید که املای مشخص و دقیقی دارد.
منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد. نام برند به مانند نام هر ثبت برند شخص در جامعه می باشد که تنها مختص و متناسب با ویژگی های او می باشد . بنابراین با انتخاب نام مناسب و با در نظر داشتن ضوابط با مناسب ترین اسم برای حرفتون شما را همراهی خواهیم کرد .
خصوصا سعی نکنید با تغییرات جزئی روی اسامی برندهای معروف به ایده برای اسم شرکت خود برسید. در میان سه سیلاب حداقل یکی از آنها باید اسم خاص باشد. اسم خاص اسمی است که برای یک شی یا موجود زنده به کار میرود. مانند اسامی انسانها، اسامی حیوانات، اسامی اماکن، اسامی مربوط به اشیا مانند صدف یا قلم.
و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماسهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید . برای انتخاب نامی ایرانی و فارسی برای برند خود می توانید به لغتنامه دهخدا مراجعه کرده و یا با واگذاری امور انتخاب اسم برند و علامت تجاری ، اقدام به گزینش بهترین نام برای برند فارسی خود کنید . یکی از کلیدی ترین مباحث در کسب و کار ، تبلیغات و فروش انتخاب اسم برند تجاری می باشد که دارای شرایط و ضوابط مختص به خود است . از نمونه اسم برند ایرانی اقتصادی میتوان شرکت اتکا به معنی اداره تدارکات کارمندان ارتش مثال زد. برای انتخاب یک اسم برند ایرانی با کمی حوصله و آشتی با کتابهای باستانی میتوانید اسامی منحصر به فردی پیدا کنید. خوشبختانه از آنجایی که ما ایرانیها منابع بسیار غنی از اسطوره و افسانه در فرهنگمان داریم، خیلی از این اسمها دست نخورده باقی ماندهاند.
نمونه نامهای مجاز برای ثبت برند و ثبت شرکت
برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید. چه بسیار کسب و کارهایی که اسم عالی داشتن و شکست خوردن و چه بسیار برندهای موفقی در دنیا که هنوز هم اسم خوبی ندارند. اصولش در مقاله گفته شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم ثبت شرکت در تهران خوب» نداره. اگر ویدیو را تماشا کردید، وقت آن است که ببینیم، نکات انتخاب اسم برند در کشور خودمان به چه شکل است. صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که بهمنظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شدهاند.
یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند. سلام ما تو این مقاله راهنمایی کردیم درباره انتخاب اسم. جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود داره. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راهاندازی کسبوکار اینترنتی صحبت کنیم. اگر به این فکر افتادهاید که از ظرفیتهای فوقالعاۀ موجود در اینترنت برای گسترش کسبوکار خود استفاده کنید، به شما تبریک میگوییم.
شما به دلایل متفاوتی ممکن است که فرایند ساخت نام برند را شروع نمایید ، اما همه اینها آنان ریشه در دو عنوان اساسی دارد :
اما هرچقدر برند هم باشه بیشتر در زمینه طراحی لباسه نه پارچه.. میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه.. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناسها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی بوده و معنیدار باشد؛ ملاک داوری هم لغتنامه دهخدا است.
- سلام.یک اسم خاص و ماندگار برای شرکت تبلیغاتی میخواستم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- خب، پس کمربندهای انتخاب اسم برند را محکم ببندید، سفر شروع شد.
- پس امیدوار باشید که اگر این مقاله فشرده را به خوبی و با دقت مطالعه نمایید به احتمال زیاد خواهید توانست البته با کمی تلاش مضاعف در کمترین زمان ممکن به انتخاب یک اسم برند قدرتمند دست بیابید.
- این وبسایت منابع و اطلاعاتی را درمورد علائم تجاری موجود و روند درخواست علامت تجاری در اختیار شما قرار میدهد.
ویلیام از wil به معنای تمایل و Helm به معنای حفاظت تشکیل شده است. در قرن اول پس از فتح، این اسم از رایجترین نام مردان بود. این نام شکلی ازیک نام مشترک کتاب مقدس است (در زبان عبری به معنای “چه کسی خدا را دوست دارد؟ “است).
نام برند بنیانگذار نام مؤسس
دلیل آن این است که تصاویر سریعتر از کلمات پردازش میشوند. اگر شما یک لوگوی به یادماندنی داشته باشید مصرفکنندگان از طریق آن نام تجاری شما را به خاطر خواهند آورد. نام تجاری شما باید با مصرفکننده طنینانداز شود ثبت تغییرات شرکت و نباید فراموش شود. حتی اگر در مراحل اولیه کار خود هستید باید همیشه به آینده نگاه کنید و به فکر کمپینهای بالقوه بازاریابی باشید. داشتن نامها و گروههای متفاوت در هر سیستم عامل مشتریان شما را گیج خواهد کرد.
درباره «قوانین ثبت علائم تجاری» جستجو کنید و در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک این قوانین رو مطالعه بفرمایید. ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم. هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری میتواند اسم برندتان را صاحب شود. به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخففشده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمیکند.
مطمئنا در برخی موارد بهتر است شما از دو کلمه استفاده کنید اما این دو کلمه نیز بهتر است کوتاه باشد. به اسامی برندهایی مانند Quick Sprout و یا حتی Waffle House نگاه کنید. با وجود دو کلمهای بودن اما هردوی آنها کوتاه هستند و هنگام تلفظ زبان را اذیت نمیکنند. اسمهای خاص به اسامی انسانها (که البته برای شرکت قابل کاربرد نیستند)، اسامی حیوانات، اسامی امکان و مناطق جغرافیایی و اسامی که متعلق به فقط یک شی باشند؛ گفته میشود.