جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود داره. برای بررسی اسم‌های مشابه و استعلام اسم شرکت می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید. اگر ویدیو را تماشا کردید، وقت آن است که ببینیم، نکات انتخاب اسم برند ثبت شرکت در تهران در کشور خودمان به چه شکل است. بالاخره می‎توانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید، برای این کار می‌توانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.

پس باید حسابی در هنگام انتخاب نام برندمان تحقیق کنیم و اسمی را پیدا کنیم که برازنده باشد و محصول یا خدمت‌مان را آنطور که باید تعریف کند. مسلماً وقتی‌که در جمعی حاضر می‌شویم، اسم ما و ظاهرمان اولین چیزیست که روی بقیه تاثیر می‌گذارد و به احساسات و طرز فکرشان نسبت به ما جهت می‌دهد. حالا اگر همین نظریه اسم افراد را به اسامی برندها هم تعمیم بدهیم متوجه می‌شویم که اسم برند هم دقیقاً مشابه نام افراد است. یعنی اولین حسی است که بقیه در مورد محصول یا خدمت ما می‌گیرند که البته می‌تواند مثبت یا منفی باشد. اسم‌هایی که قبلاً شنیده نشده‌اند و منحصربه‌فرد هستند می‌توانند برای کسب و کار و محصول شما شانس بیشتری را به همراه بیاورند. به عنوان مثال اسم‌هایی مانند گوگل، یاهو و سونی کاملاً منحصربه‌فرد هستند که پیش از آن کمتر کسی آن‌ها را شنیده بود.

  • به یاد داشته باشید برند شما فقط اسم شما نیست بلکه شیوه برخورد شما با مشتریان، ارائه خدمات و یا محصولات با کیفیت و شناسایی درست و به موقع نیاز و درخواست مشتری را نیز شامل می شود.
  • برای انتخاب اسم ایرانی از بین نام های قابل ثبت برای برند بهتر است همین الان با کارشناسان ایلیا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها در این راه بهره ببرید.
  • من با مقدای بررسی اسم های زیر رو به شما پیشنهاد می کنم با این حال شما می تونید ترکیب های دیگه ای هم بسازید.
  • اگر نام برند شما معنی داشته باشد و در ضمن به شرکت شما هم ارتباط داشته باشد، تصویر بهتری از شما در ذهن و قلب مشتریان بر جای می‌گذارد.

یادتان باشد در تجانس آوایی مهم‌ترین بخش صدا است و نه املای حروف. مثلا در ترکیب «حامد همایون» این صدای «هـ» است که تجانس را ایجاد می‌کند و نه حرف «ح» یا «هـ». از شما دوست عزیز می‌خواهیم که اگر استارتاپ خودتان را شروع کردید حتماً دیدگاهتان و تجربه‌ای که در این راه به دست آورید را برایمان ارسال نمایید.

پیدا کردن نام مناسب شرکت مانند بوم کسب و کار از اهمیت بالای برخوردار است و معمولا حدود یک تا دو هفته زمان لازم دارد البته در بعضی شرکت‌های بزرگ این زمان به ۶ ماه هم می‌رسد. به شما توصیه می‌کنیم که در مدت پیدا کردن اسم مناسب یک کاغذ و قلم به همراه داشته باشید تا اسم‌هایی که به‌طور اتفاقی به ذهن‌تان می‌رسد ثبت برند را یادداشت کنید. در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگی‌ها کار دشوار و مشکلی باشد. اما اگر مراحلی که در ادامه‌ی این مقاله گفته می‌شود را به‌خوبی انجام دهید می‌توانید نام مناسب شرکت را به‌سادگی پیدا کنید. البته در همه‌ی این مراحل باید صبر داشته باشید و از انتخاب نام‌های عجولانه پرهیز کنید.

کارت بازرگانی چیست + فیلم

پس از این اعتراض نظر سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری با استعلام از فرهنگستان زبان صورت می­گیرد و تصمیم نهایی است. نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود. برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید. در این گام به‌سادگی و باخیال راحت می‌توانید اسم برند و محصول خود را در سایت مرکز مالکیت فکری ثبت کنید.

اگر بیزینسی دارید و می‌توانید با ارسال ایمیل و پیامک انبوه از آن‌ها بخواهید تا نظرات و احساساتشان را در مورد اسم برند جدیدتان بگویند و یک نظرسنجی آنلاین هم ایجاد نمایید، این روش هزینه کمتری در بردارد. باید این نکته را در نظر بگیرید که مشتریان شما به‌راحتی بتوانند با نام برند شما ارتباط برقرار نمایند. پس هر اسمی که فقط ظاهر جذابی دارد نمی‌تواند اسم خوبی برای برندتان باشد. اما نگران نباشید ما شما را در این سفر پرپیچ خم همراهی می‌کنیم و نمی‌گذاریم این فرایند برای شما سخت و پیچیده شود. انتخاب درست این پیام به ایجاد فهرستی گسترده از اسامی می انجامد (در یک پروژه ­ی نام گذاری یابرندسازیمعمولاً بیشتر از 200 گزینه برای نام برند پیشنهاد می شود).

انتخاب اسم برای برند

چرا؟ چون الموت تو زبان عربی به معنی مرگ هست و با احساس منفی از طرف مصرف‌کننده روبه‌رو میشه. تو انتخاب نام برند حواستون باشه که، نام برندتون رو باید به صورت قانونی بشه ثبت کرد. اگه نتونین برندتون رو به صورت قانونی ثبت کنین، هر چقدر برای ثبت نام تجاری وقت بذارین هدر میره. انتخاب نام برند یا اسم تجاری باعث میشه مشتری‌ها بعد از خرید محصول هم حس مثبتی نسبت به خریدشون داشته باشن و تو خریدهای بعد هم شما رو انتخاب کنن. انتخاب اسم خوب که دامنه آنها هم قابل رزرو باشه کار راحتی نیست اما استفاده از پلتفرم برند یک نتیجه فراتر از انتظار من بود. تصمیم بگیرید که نام تجاری شما باید بیانگر چه معنا و مفهومی باشد.

پس از آن باید وارد سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور شوید و فرم های مربوطه را تکمیل می کنید. اگر از اسامی واقعی یا حقیقی برای برند خود استفاده می کنید، حتما از منحصر به فرد و توصیفی بودن آن اطمینان حاصل کنید. با کنار هم قرار دادن کلمات در کنار یکدیگر و تلفیق آن ها می توان کلمه ای معنادار، مستقل و خلاقانه ایجاد کرد.

خوب تا اینجای کار که همه چیز دقیقا همانی شده است که می خواهید، اما مشکل اصلی دقیقا از همان جایی پیش می آید که با همان نام تجاری خود اعتبار به دست آورده اید. تصور کنید بعد از شناخته شدن شخص یا شرکتی به طور عمدی یا گاهی هم سهوی از نام برند شما برای محصولات خود استفاده کند. برای ثبت برند چرم هم باید اطلاعاتی در رابطه با هزینه این کار در اختیار داشت، در غیر این صورت در ادامه با کمبود بودجه رو به رو خواهید شد ثبت تغییرات شرکت و این موضوع به هیچ عنوان خوشایند نیست. این روزها هزینه ثبت برند یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که قبل از انجام هر کاری باید از آن اطلاع داشته باشید. 4) داشتن برند به شما کمک می کند که بتوانید محصولات خود را به کشورهای دیگر هم صادر کنید و همه ما به خوبی می دانیم که این کار سود مالی بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. اسم انتخابی شما باید بامعنی و مفهوم و هم­چنین مطابق با فرهنگ جمهوری اسلامی باشد.

پس یک دورهمی با اعضای شرکت، همکاران و دوستانتان برگزار کنید و در مورد نام شرکت و برند تصمیم بگیرید. هر کسی چند نام پیشنهاد دهد و همه آن‌ها در یک لیست نوشته شوند. سپس همه اعضا در مورد هر اسم نظر دهند و امتیازی از ۱ تا ۵ به هر یک اختصاص دهند.

تاثیر انتخاب اسم برند خوب در موفقیت کسب‌وکار

وقتی این 4 مورد را فهمیدید، باید بروید سراغ وجه تمایز خودتان و رقبا. درواقع اگر ندانید برای چه کسی اسم برند خود را انتخاب می‌کنید، پس انتخاب یک اسم قانع‌کننده را بسیار سخت‌تر خواهید کرد. قبل از شروع جلسات نام‌گذاری، اطمینان حاصل کنید که شخصیت کاربر یا مجموعه‌ای از شخصیت‌های مختلف را در اختیار دارید که می‌توانید از آن‌ها برای بررسی ایده‌های خود از منظر مشتری استفاده کنید.

چون ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور ارزشی برابر با چند صد میلیون یا حتی میلیاردها تومان به دست آورد. سوال مشترکی که بسیاری از مشتریان وب رمز در هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و همچنین در زمان ثبت دامنه ‌می‌پرسند این است که چه نامی را برای برند و سایت خود برگزینند. در این مقاله ۱۶ نکته مهم برای انتخاب اسم برند را بررسی خواهیم کرد که با توجه به این موارد می‌توانید یک نام تجاری ماندگار را انتخاب کنید. در کشور ما انتخاب اسم برند امر مهمی محسوب می شود خصوصاً الان که با پیشرفت جوامع روبرو هستیم و اشخاص زیادی تمایل به ثبت شرکت و آغاز کسب و کار و فعالیت هستند داشتن اسم برند خوب و ثبت آن امر با اهمیتی شمرده می شود. همه‌ی دوستان، شرکا و همکاران خلاق خود را در جایی دعوت کنید و از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم شرکت شما نظر دهند.

سایت stackoverflow.com بنظرم هیچکدوم این موارد رو رعایت نکرده و الان جز سایت‌های برتر و فوق‌العاده کاربردیه. شما می‌خواهید نام تجاری داشته باشید که کسی نتواند آن را بدزدد. بهتر است در USPTO.gov جستجو کنید تا ببینید می‌توانید برای نام تجاری خود علامت تجاری بزنید. شما نمی‌توانید از قبل تعیین کنید که آیا چنین چیزی هماهنگ است یا خیر و هیچ ابزاری در این مورد وجود ندارد اما هنوز هم می‌توانید براساس احساس خود و بازخورد دیگران متوجه این موضوع شوید. نام تجاری شما باید با مصرف‌کننده طنین‌انداز شود و نباید فراموش شود. حتی اگر در مراحل اولیه کار خود هستید باید همیشه به آینده نگاه کنید و به فکر کمپین‌های بالقوه بازاریابی باشید.

چرا نیاز به نام تجاری داریم؟

درصورتی‌که برندتان بین‌المللی است، می‌توانید از my یا the در ابتدا و on-line یا world در انتها اضافه نمایید. اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده می‌نمایید، حتما از منحصربه‌فرد و توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید. مثلا نام شرکت شما کالاسازان خوشخواب هزاره سوم است و شما روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز می‌نمایید. در نظر داشته باشید در صورتی که می خواهید لاتین کلمه را نیز به ثبت برسانید بهتر است از کلمات پیچیده استفاده ننمایید . خاص بودن نام برند تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد چنانچه متمایز بودن نام انتخابی مسئله بسیار اساسی است که نباید آن را نادیده گرفت . نام انتخابی باید ساده و صریح باشد چنانچه دشوار بودن تلفظ ، نوشتار می تواند تأثیر منفی در فروش ، تبلیغات و به یاد ماندن آن در حافظه مشتریان داشته باشد .