Content
نباید از اسامی کشورها و شهرها برا برند خود استفاده کنید. با این حال، هر موردی می تواند در جایگاه ویژه خود منحصر به فرد باشد. کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات خود به ترتیب یادداشت کنند. آنچه می خواهید مشتریان شما هنگام استفاده از محصول یا خدمات شما احساس کنند را بر روی کاغذ بیاورند. بازنشر مقالات و آموزشهای رایگان سایت با ذکر منبع و درج لینک باعث خرسندی ماست.
با در نظر گرفتن تمرینات ذهنی می توانید تصورات بیشتری را ایجاد کنید. این رویکرد کمک می کند تا مواردی را که هنوز در نظر نگرفته اید را به کار بگیرید. بتمرینات ذهنی به شما کمک می کند تا با مفاهیم جدید و ارتباطات ذهنی روبرو شوید. ارتباط مفهومی،استفاده از کلمات محلی،ایجاد کلمه جدید، استفاده از نام موسس ، بهره مندی از ریتم و تلفیق کلمات از سری ملاک های انتخاب اسم می باشد. از ارتباط مفهومی استفاده کنید و نامی را انتخاب نمائید که بتوان از مفهوم آن به حوزه کاری و یا محصول مورد نظر دسترسی پیدا کرد. یک نام مناسب برای علامت تجاری را می توان به نام اشخاص تشبیه کرد که برای هر فرد متفاوت بوده که می توان آن فرد را با آن اسم شناخت و از آن نام برد .
فقط به خاطر داشته باشید که نام های توصیفی که از نام مناطق جغرافیایی استفاده می کنند قابلیت تجاری سازی چندانی نخواهند داشت، مگر آنکه مشتریان به شکل منحصر به فردی آن نام را با محصول و خدمات شما مرتبط سازند. “رستوران لوکس تهران” یا “تلکابین رامسر” از جمله این اسامی توصیفی هستند. اگر برای برندتان شخصیتی براساس کهنالگوها ساخته باشید، به راحتی میتوانید نامی حیوانی و یا تاریخی و اسطورهای متناسب با آن برای برندتان پیدا کنید. برای مثال شاهین و عقاب شخصیتهای حیوانی مناسبی برای برندهایی با کهنالگوی جنگجو هستند. چه در اساطیر یونایی، رومی، مصری و همین طور اساطیر ایرانی هنوز فرصتهای بینظیری وجود دارد که برای برندسازی نادیده گرفته شده است. بهترین اسم با مخاطبان شما صحبت میکند و در مورد برند شما چیزی معنیدار میگوید.
ثبت برند چرم با راهنمای ثبت اسم برند چرم سازی
در قسمت بالاتر که به انتخاب نام کاربری با تلفظ راحت اشاره کردیم و گفتیم اگر مجبور شدید از یوزرنیم بلند تری هم استفاده کنید اگر تلفظ راحتی داشت. اما باید این مورد را هم در نظر بگیرید که اسم پیج اینستاگرامی که بلند تر باشد تلفظ را هم سخت تر میکند و هم اینکه شکل بدی به صفحه پروفایل ثبت شرکت اینستاگرام شما خواهد داد. در مرحل اول برای آن که انگیزه مضاعفی برای کار کردن و وقت گذاشتن برای پیج خود داشته باشیم این میباشد که یک اسم پیج مناسب برای اکانت کاربری خود انتخاب کنیم. اسم شرکت باید یک اسم خاص باشد یعنی مستقیم بتوان آن را به عنوان نهاد جمله به کار برد.
- البته این موضوع را هم باید گفت که ماندگاری یک اسم در ذهن در طول زمان و تحت تأثیر عوامل متعددی مانند لوگو، خود محصول، تبلیغات و … ایجاد میشود.
- اگر شما یک نام را انتخاب کردید و آماده هستید تا برروی آن نام حل و فصل کنید در این زمان بهتر است از یک ابزار آنلاین مانند NameCheap استفاده کنید تا ببینید دامنه در دسترس است یا خیر.
- خب؛ حالا که ویژگیهای اسم برند خوب و تاثیرگذار را فهمیدیم، وقت عمل کردن است!
به هر حال انگار مسئولیت خیلی بزرگیه و باید کلی وقت صرف انتخاب نام برند کنیم. اسم انتخاب شده برای برند باید از قبل توسط شخصی دیگر به ثبت نرسیده باشد . برای اطلاع از تکراری نبودن نام انتخابی تنها کافی است به سایت اداره ثبت علامت تجاری مراجعه و در قسمت استعلام برند با درج نام انتخابی اقدامات لازم را جهت انتخاب نام خاص انجام دهید . در این مقاله ما به نحوه انتخاب بهترین نام و هم چنین کارا ترین نام برای برند شما خواهیم پرداخت .
درباره «قوانین ثبت علائم تجاری» جستجو کنید و در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک این قوانین رو مطالعه بفرمایید. ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم. ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم ..
اینطوری احتمال فروشش خیلی کمتر میشه و ممکنه خریدار رو منصرف کنه. مثلاً شما ترجیح میدین یک ساعت گرانقیمت رو از برند معصومی زادگان بخرین یا رولکس؟؟ خب مشخصه که اسم برند هم تو نشون دادن ارزش اون محصول تأثیر داره. اگر در آینده قرار است محصولات یا دستهبندیهای جدیدی به کسبوکارتان اضافه شود، از همین الان به فکرش باشید.
اسم و نام یک برند در حقیقت شاکله و اصالت برند شما را به مخاطب و مشتریان نشان میدهد. پس باید یک تصویر قدرتمند در ذهن مخاطب ایجاد کنید که حس خوبی را به او القا کند. در انتخاب نام برند نباید فقط از اسامی عام استفاده کنید بلکه اسامی عام به همراه اسامی خاص باید مورد استفاده قرار بگیرد . خوب تا اینجای کار که همه چیز دقیقا همانی شده است که می خواهید، اما مشکل اصلی دقیقا از همان جایی پیش می آید که با همان نام تجاری خود اعتبار به دست آورده اید. تصور کنید بعد از شناخته شدن شخص یا شرکتی به طور عمدی یا گاهی هم سهوی از نام برند شما برای محصولات خود استفاده کند.
اسم برند باید، معنادار، ساده، منحصر بفرد، قابل ثبت و آینده نگرانه باشد. رویکرد مورد نظر برای محصول یا خدمتتان را به کمک شواهد و فیدبک های به دست آمده انتخاب کنید. اسامی مختلف را به کمک فیلترهای مثل مشتریان بتا، مدیران بازاریابی و اجرایی سایر شرکت ها و همچنین نخبگان دانشگاهی تست نمایید. لیستی بلند از گزینه های اسم برند که در ثبت برند تجاری هر یک از رویکردهای گوناگون بالا یا سایر رویکردها قرار دارند، تهیه کنید. اگر تجربهای در این زمینه دارید و به اصطلاح چندتا کفش بیشتر از بقیه در راه ثبت اسم شرکتتان پاره کردهاید، حتماً کامنت بگذارید تا از تجربیات شما استفاده کنیم. اگر روزی خواستید شرکت خودتان را به فروش برسانید، ممکن است این نام برای خریدار جذاب نباشد.
راهنمای انتخاب اسم برند
انتخاب یک نام مناسب در نام گذاری برند مانند داشتن عدد اکتان بالاتر است. بله این کار هزینه بر خواهد بود، اما در عین حال به شما این فرصت را خواهد داد که نظر ها را به سوی خود جلب کنید و حرکتی در راستای نوسازی برند خود کرده باشید. نگاهی به هزینه ها و سود این کار بیاندازید و به یاد داشته باشید که همواره تغییر اندکی ترسناک به نظر می رسد، اما برندی که فلج شده به مراتب ترسناک تر است. گروهی از شرکا، دوستان و افراد خلاق را دور هم جمع کنید و از ایده های آنها استفاده کنید. اما نه اینکه هر کسی یک سری اسم مورد علاقه اش را پیشنهاد کند!
به آیندهی برند نگاه کنید
فقط توجه باشید اسمهایی را انتخاب کنید که تلفظ آنها راحت باشد. اسمی که قرار است کسب و کار شما را بیان کند باید منحصر به برند شما باشد، از استفاده کردن نامهای تکراری که قبل از شما برای برندهای دیگر استفاده شده است بپرهیزید. اسمهای تکراری یا تقلید شده از برندهای دیگر از یاد میروند و ممکن است برند شمابا یک برند دیگر اشتباه گرفته شود. بنابراین به سراغ اسمی بروید که صرفاً برای برند شما و یادآور کنندهی محصولات یا خدمات شما باشد. در هنگام ساخت اسم شرکت موردی که از همه مهم تر است این است که نام انتخابی شما دارای سابقه ثبت نباشد.
همچنین باید به این نکته توجه نمود که از یک سو فرایند خلق برند یا انتخاب برند بسیار حیاتی است ، از سوی دیگر ، زمانی که برند شما به مردم عرضه میشود ، معنای برند شما مترادف با تجربه برند در ذهن مشتری خواهد بود . برند به صورت تدریجی خارج از سازمان منتقل میشود ، از طریق مکالمات ، ایمیلها ، وبسایت یا بستهبندی ، کارت اعتباری یا هدایای ثبت تغییرات سازمان – هر کجا که نیاز باشد. بنابراین هنگامیکه شما نام یک شرکت جدید ، خدمت جدید یا محصولی جدید را انتخاب مینمایید – قوانین همچنان یکسان است. نام تجاری دارای ارتباطات مفهومی منفی در بازار جدیدی است که در حال کار هستیم. با ترکیب مناسب استعدادها، خلاقیت و صبر، ممکن است بتوانید نامهایی که شما دنبال آن هستید را پیدا نمایید.