البته معادل نویسی الفاظ فارسی به خط بیگانه و استفاده از الفاظ خارجی برای صادرات کالاهای داخلی، مجاز است. تفاوت موضوع شرکت یا موسسه نمیتواند مجوز انتخاب عین نام تجاری ثبتشده باشد. بهاستثنای علائم و اسامی مشهور، حمایت قانونی از علائم تجاری و نامهای تجاری، محدود به مرزهای کشور ثبتکننده است. علائم تجاری کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی در اداره ثبت علائم تجاری که از توابع اداره کل مالکیت صنعتی است، در تهران ثبت میشود. بکار گیری عملی نام تجارتی برای اعتبار یافتن آن کافی است و در کشور فرانسه نام تجارتی وقتی طبق قانون انتخاب شده باشد، اعتبار دارد.
دنبال یه اسم خوب میگردیم که هم سایتشو طراحی کنیم هم پیج اینستاگرام. راستش ماندلا یک چهره سیاسیه بیشتر که فعالیتهای ضد آپارتاید انجام میداده. و اینکه من خیلی حساس نیستم، چند تا طراح سایت و سئو کار فرصت طلب تا دیدن بازار خرید و فروش دامنه داغه نزاشتن یکیش به بقیه برسه میشینی چند روز فکر میکنی به نتیجه میرسی میزنی میبینی دامنه بستس. ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید . اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی بوده و معنیدار باشد؛ ملاک داوری هم لغتنامه دهخدا است.
هر شخصي ميتواند دهها علامت تجاري را به نام خود ثبت كند. ليكن اصولا هيچكس نميتواند بيش از يك نام تجاري براي خود اختيار كند. در ايران، سابقه تقنيني راجع به حمايت از علايم تجاري به قانون سال 1304 باز ميگردد. اما قانوني كه در حال حاضر لازمالاجراست، قانون «ثبت اختراعات، طرحهاي صنعتي و علايم تجاري» مصوب 1386 وآيين نامه اجرايي آن مصوب 1387 است كه به طور آزمايشي به مدت پنج سال اجرا خواهد شد. در بعد بينالمللي، مهمترين معاهدهاي كه در خصوص حمايت از علايم و اسامي تجاري منعقد شده است، «معاهده پاريس» مصوب 1883 ميباشد كه قريب به one hundred ثبت شرکت ninety كشور جهان تاكنون به آن پيوستهاند.
این گروه نام ها انعطاف پذیری بالایی دارند و در هر زمینه ای از فعالیتها و کسب و کارها به کار می روند. برای معرفی و بازاریابی نام های تهی ، نیاز به صرف زمان و منابع بیشتری داریم. و صدها چرای دیگری که میشه در دنیای نام تجاری، برندها و کسب و کارها مطرح کرد و جز علامت سئوال، پاسخی براشون نداشت. اگر در کسب و کاری هستید، به یک کارت بازرگانی نیاز ثبت برند تجاری دارید و طراحی باید با لوگوی شما و سایر دارایی های طراحی شما منطبق باشد. چیزی که کسب و کار شما را متفاوت از رقبای خود می کند نقطه تفاوت شما (یا POD) است. POD شما چیزی است که شما را ویژه می سازد؛ این چیزی است که یک مشتری تصمیم می گیرد که شرکت شما برای انجام کار با رقبای خود را انتخاب کند و باید در هر بخش از استراتژی نام تجاری خود قرار گیرد.
ارسال یک نظر
به نظرم کلیت این بحث رو میشه تعمیم داد به مواردی مثل لوگو، تم سایت و مواردی از این قبیل. آنقدر تعصبها و پیچیدگیها و خطاهای شناختی و قضاوتی و ارزشی در سطح کلان سازمانها هست که تاثیرگذاری این مسائل در اولویتهای پایینتر قرار میگیره. شرکتهای بزرگ دپارتمانهای بزرگ دارن و دپارتمانهای بزرگ، تمایل به بزرگ کردن صورت مسئلهها تا بیشتر و بهتر دیده بشن. بحث شاخصهای پیش بینی کننده برای من خیلی مهمه و امیدوارم برای تو هم مهم باشه. از لحاظ یادآوری برند و بازشناسی برند هم، جایگاه نامطلوبی ندارند. اما الان همین برندها به خوبی در اکوسیستم صنایع غذایی کشور جا بازکردهاند و دارن به زندگی خودشون ادامه میدن.
البته برای طوفان فکری روشهای دیگری هم وجود دارد، مثلاً شما میتوانید انتخاب اسم برند را از روی چند دستهبندیهای انجام دهید. نام تجاری که برای کسب و کار خود انتخاب میکنید، به اندازه محصول و یا خدماتی که ارائه میدهید اهمیت دارد. انتخاب نامی درست، علاوه بر اینکه در ذهن افراد نقش میبندد، یادآور ارزش ،کیفیت کالا و خدمات شما است. انتخاب نام درست برای برند تجاری، از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه بیزینستان را در مقایسه با دیگر رقبا برجستهتر خواهد کرد.
اطمینان حاصل کنید که هنگام بلند بیان کردن اسم، خوب به نظر برسد. در حالت ایده آل می خواهید نامی برای استارت آپ خود برگزینید که معنادار و مثبت باشد. چنانکه مثلاً دولچه گابانا هم در کشورهای عرب زبان با اسم دولشی اند غابانا داره کار میکنه و فروش خوبی داره. آخه اینکه سرچ کنی یه سایت ایرانی پ دار پیدا کنی به زبان عربی که مرحوم پدربزرگ من هم میتونه از توی قبر انجام بده. خجالت کشیدم که مجبور شدی یه بار دیگه از اول متن رو بنویسی.
- زمانیکه تولیدات حمل می شدند کارخانجات باید آرم و نشان خود را بر روی محموله ها حک می کردند تا مشخص شود محصولات مربوط به کدام تولید کننده است.
- نام تجاری شما باید با مصرفکننده طنینانداز شود و نباید فراموش شود.
- پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعكس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود.
- خیلی خیلی ممنونم محمدرضا به خاطر اینکه وقت گذاشتی و این نکات ارزشمند رو نوشتی.
- شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد همواره آماده کمک در جهت افزایش فروش و رونق کسب و کار شماست.
طبیعت جایی است که انتقال پیام در آن به اشکال مختلف صورت می گیرد، به عنوان مثال شما می توانید به کمک آن خلوص، ناهمواری، اقلیم (سرد یا گرم)، یا حتی کیفیت مناسب را تعریف کنید. تغییرات شرکت سایت stackoverflow.com بنظرم هیچکدوم این موارد رو رعایت نکرده و الان جز سایتهای برتر و فوقالعاده کاربردیه. دلیل آن این است که تصاویر سریعتر از کلمات پردازش میشوند.
تاریخچه نام برند Model Name یا نام تجاری
البته به رسم مقالات قبلي، كاربردي بودن مطالب، بيش از نظريهپردازي، مدنظر بوده است. همه افراد گروه را درگیر کنید تا از قدرت خلاقیت و ذهن آن ها برای انتخاب نام برند کمک بگیرید. حتی یک ایده به ظاهر مضحک می تواند به نام یک برند قوی تبدیل شود. نام تجاری رشته ای از بازاریابی است که در قرن نوزدهم با ورود محصولات بسته بندی شده به وجود آمد.
این باعث میشود افراد بسیار راحتتر شما را در فیسبوک پیدا کرده و اطلاعات موردنیازشان را دریافت کنند. 3- يكي از انواع دعاوي راجع به علامت تجاري، دعوايي است كه شخصي به ادعاي تقدم استعمال نسبت به علامت ثبت شده عليه فردي كه علامت را زودتر ثبت كرده است، اقامه ميكند. در چنين حالتي؛ استثنائا، تقدم استعمال و حقوق مكتسب به عنوان دليل ذينفع بودن مدعي به جاي سند مالكيت، مورد پذيرش دادگاه قرار ميگيرد. وضعيت حقوقي اين نوع دعوا با توجه به مقررات قانون جديد، موضوع مقاله ديگري است كه تحت عنوان «افشا و سرقت علامت تجاري» در شماره fifty seven مجله قضاوت، منتشر شده است. گفته شد كه نام يك شركت يا موسسه، اسم تجاري است نه علامت تجاري و «اسم تجاري» براي تمايز اشخاص و «علامت تجاري» براي تمايز كالاها و خدمات قابل استفاده است.
فهماندن تکتک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی میطلبد و از آنجا که شما مثل شرکتهایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست. تلفظ خیلی کلمات مخفف شده راحت نیست و اکثراً ترکیب جالبی ایجاد نمیکند. اگر نام مدنظر شما بلند است، در زمان انتخاب نام دامنه ، آن را به یکدیگر نچسبانید، به یادسپاری این نام سخت است.
یک یا چند جلسه با حضور گروهی از افراد خلاق شامل متخصصین برندینگ، طراحان، توسعه دهندگان وب و دارندگان کسب و کار در راستای طوفان فکری برای انتخاب نام تجاری تشکیل دهید. هدف از این جلسه دستیابی به ایده های گوناگون اشخاص مختلف است. حواستان باشد که در این جلسات به منظور جلوگیری از محدود کردن گفتگوها یا جهت دادن به آنها به هیچ عنوان به در دسترس بودن دامین فکر نکنید و تا آنجا که می توانید ایده جمع آوری کنید. اولین گام در ثبت برند تجاری ، انتخاب طرح مناسب با رعایت قوانین و ضوابط مربوط به ثبت علامت تجاری می باشد .