Content
شاید عدهای به شما بگویند پیدا کردن چنین اسمی غیرممکن است (البته اگر چند میلیون تومان به آنها بدهید، کاملاً ممکن میشود!)؛ اما تجربه ما نشان میدهد که این کار کاملاً امکانپذیر است فقط به مقداری صبر و حوصله و تفکر عمیق احتیاج دارد. در صورتی که برای انجام کار از وکیل بهره گیرید ، ملزم به ارائه وکالت نامه وکیل و تکمیل اطلاعات وی در سامانه نیز خواهید بود. نام ثبت تغییرات شرکت برند شما خاطر نشان کیفیت ، ویژگی های محصول یا خدمات تان می باشد و در صورت جلب رضایت یک مشتری ، سایر مشتریان را نیز به محصول و خدمت شما ترقیب خواهد کرد . تیم مشاوران مدیریت ایران – تحت لیسانس CMCG کالیفرنیای آمریکادر منطقه خاورمیانه. اما ازآنجاییکه یک کلمه ساده و عمومی را انتخاب نمودهاند، برای انتخاب نام دامین خود از روش نام ترکیبی استفاده نمودهاند.
در ادامه باید بازار کار مرتبط با خودتان را بررسی کنید و عملکرد رقبا را بسنجید. ببینید رقبا برای رسیدن به جایگاه برتری که نسبت به شما دارند چه کارهایی انجام دادهاند و تمایز آنها نسبت به شما چه بوده است؟ برای برتر بودن باید ارزش پیشنهادی فراتر از رقبا داشته باشید تا مشتریان به سمت شما بیایند. در این میان وکلایی که نقش مدیر برند را به عهده میگیرند و نام برند پیشنهاد مینمایند و یا مشاوران که از روی ناچاری عملیات حقوقی ثبت برند را نیز بر عهده میگیرند را جای تاسف دارند. اما اگر قصد دارید که برندی برای بیان یک سبک زندگی جدید ایجاد نمایید و هرگز هم قصد فروش آن ندارید ، نام خود را به عنوان نام برند خود برگزینید. اغلب کارفرمایان در خصوص انتخاب نام برند بر اساس نام خودشان از ما سوال میکنند.
- بنابراین در ادامه صرفاً سعی خواهیم کرد چند پیشنهاد را مطرح کنیم که ممکن است هنگام تصمیم گیری به کارتان بیاید و به انتخاب نام تجاری مناسب کمک کند.
- برای این که بتوانید برندی خلاقانه برای مجموعه خود ثبت کنید، لازم است به نکات زیر نیز توجه داشته باشید.
- ما شما را در راه انتخاب بهترین و خلاقانه ترین نام برای برند یاری خواهیم کرد .
- یک برند با نامی فارسی بهترین گزینه برای نام برند شما خواهد بود .
- البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از 3 ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و هم چنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید.
- سعی کردیم در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد انتخاب نام برند به شما بدهیم.
طوفانی فکری به جلساتی گفته میشود که در آن، هرکس آزادانه ایدههایی را که به ذهنش میرسد، بیان میکند. یک نفر مسئول نوشتن ایدهها روی یک بورد یا کاغذ میشود و در آخر با حذف کردن موارد غیرمرتبط و ضعیف، میتوان به ایدههای خوبی رسید. از سایت واژهیاب برای یافتن معنی کلمات و پیدا کردن ایدههای جدید استفاده کنید. اگر نام خلاقانه و منحصربهفردی را انتخاب کنید، شانس بیشتری دارید که در حافظهها بمانید. مثلاً نامهای اسنپ، تپسی، پپسی، گوگل و سونی برای زمان خودشان کاملاً خاص و متمایز هستند و بهراحتی میتوانند به حافظه سپرده شوند. ما بر این واقف هستیم که نام برند می تواند کاتالیزر برند شما در مسیر موفقیت باشد.
انتخاب نام برند توصیفی زمانی صورت میپذیرد که شما بخواهید به صورت دقیق کار شرکت خود را تشریح نمایید. یکی دیگر از ضعفها این نوع از انتخاب نام برند این است که اگر قصد فروش شرکت را داشته باشید، نام شما همراه شرکت خواهد بود. نام برند باید دارای یک ریتم باشد و در نوشتن در متن ، لوگو یا ایمیل زیبا به نظر آید. انتخاب نام خود نیاز به طی فرایندی دقیق و جامع دارد و باید نامهای بسیاری را مورد بررسی قرارداد تا نهایتا به نامی رسید که از نظر قانونی نیز قابل ثبت نیز باشد.
قابل ثبت بودن
(بدیهی است، فقط نام کسانی که به اقتضای نوع شغل خویش (مانند وکلا و اطبا) و یا به اعتبار کسبوکارشان، ارتباط تنگاتنگی بین نام و کارشان وجود دارد، نام تجاری محسوب میگردد). «نام تجاری» باید معرف هویت صنفی اشخاص اعم از تاجر و غیر تاجر باشد. اما برای تعریف این قوانین لازم است بدانیم بهجای واژهٔ برند در مسائل حقوقی در ایران چه واژهای استفاده میشود.
غالب مردم بیان میکنند که با شنیدن یک باره یک نام در خصوص آن میتوانند تصمیم گیرند ، که این کاملا نادر است. در واقع نامهای خوب ، استراتژیک هستند و نیاز به آزمودن و اثبات دارند. بنابراین هنگامیکه شما نام یک شرکت جدید ، خدمت جدید یا محصولی جدید را انتخاب مینمایید – قوانین همچنان یکسان است. با این حال، آنچه ممکن است این کار در ابتدا آسان به نظر آید اما به سرعت به عملی فوقالعاده چالشبرانگیز تبدیل میشود.
معمولا از سوی مدیران یک سازمان زمان زیادی صرف طراحی، تولید و کنترل کیفی یک محصول تا پیش از عرضه آن به بازار میگردد، اما عرضه تحت چه نامی ؟ اینجاست داستانبرندسازی(برندینگ) آغاز میشود . 3- نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل بهکارگیری باشد. سومین رویکرد در انتخاب نام برند برای شرکت، محصول یا خدمت همان سادگی است. نامی که به راحتی به یاد بیاید، اما مخاطب کاربرد آن را به خاطر نیاورد، حتما در برندینگ آن ضعف بزرگی وجود داشته است. اگر نامی که انتخاب میشود دارای معنا نیز باشد به این یادآوری کمک بسیار زیادی مینماید. آیا به فکر شروع یک کسبوکار آنلاین هستید ؟ باید بدانید که انتخاب نام مناسب، میتواند کلید موفقیت شما باشد.
اگه مشتریانی دارین میتونین با روشهایی مثل ارسال ایمیل ازشون بخواین که در مورد اسم برندتون نظر بدن. اما اگه میخواین انتخاب دقیقتری داشته باشین باید هزینهای بیشتری کنین و صفحات فرود طراحی کنین. البته لازم نیست برای هر اسم، لوگوی مخصوص به اون رو طراحی کنین چون تو این مرحله فقط قراره اسم رو بررسی کنین. این نوشته در دیجیتال برندینگ، نام برند ارسال شده و با انتخاب دامنه، انتخاب نام برند، برندسازی، ثبت برند، ثبت علامت تجاری، علامت تجاری، نام برند، نام تجاری، نام دامنه برچسب گذاری شده است. برای اینکه چک کنید آیا یک نام توسط، فرد دیگری قبلا ثبت شده یا نه، در خارج از ایران هیچ مسئله ای وجود ندارد و تمام اطلاعات به لحظه، در دسترس می باشد. اما این مسئله در ایران متفاوت می باشد، پایه داده نام های برند، دیر به دیر به روزرسانی می شوند.
الهه ی درونی برند خود را بشناسید
به هر حال، اطمینان حاصل کنید که نام برند انتخابی خود را کاملا و به صورت عینی آزمایش کردهاید. با استفاده از همان برند یا برندهای مشابه، به دنبال صفحات فیس بوک یا توییتر باشید. برای صاحبان علائم و نامهای تجاری، امکان طرح دعوای حقوقی وجود دارد و برای اشخاصی که حقوق انحصاری صاحب علامت یا نام تجاری را نقض کنند مجازات کیفری نیز مقررشده است. این موضوع که نام تجاری شما محصولتان را تشریح نماید خوب است اما همه به آن به این شکل نگاه نمی کنند و ممکن است از یادشان برود و یا حتی کل کلمات موجود در آن را به یاد نیاورند.
چنانچه صاحب علامت بخواهد به استفاده از علامت خویش ادامه دهد باید در سال پایانی، اعتبار علامت خود را تمدید کند در غیر این صورت به نام اشخاص دیگر قابل ثبت است. علائم تجاری کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی در اداره ثبت علائم تجاری که از توابع اداره کل مالکیت صنعتی است، در تهران ثبت میشود. نشانها و علائم، برای تمایز کالاها یا خدمات به کار گرفته میشوند. بر اساس مصوبهٔ مجلس، قانونی که هماکنون در ایران بر علائم تجاری لازمالاجراست، قانون «ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری» مصوب ۱۳۸۶ و آییننامه اجرایی آن مصوب ۱۳۸۷ است. در بعد بینالمللی، مهمترین معاهدهای که در خصوص حمایت از علائم و اسامی تجاری منعقدشده است، «معاهده پاریس» مصوب ۱۸۸۳ میباشد که قریب به ۱۹۰ کشور جهان تاکنون به آن پیوستهاند. ایران نیز در سال ۱۹۵۹ به آن ملحق شده و مقررات آن، مقدم بر قوانین داخلی است.
2- اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده مینمایید، حتما از منحصربهفرد و توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید. 1- اسم باید بیانکننده حس و تصویری مناسبی در مورد محصول یا خدمت سازمان باشد. حال که لیست نامهای مدنظرتان به تعداد مشخص و محدودی رسیده است، نوبت ان است که آیا این نام در شبکههای اجتماعی نیز قابل ثبت شرکت ثبت است یا خیر. اگر نام موردنظرتان را نمیتوانید بهصورت یک دامین یا در شبکههای اجتماعی ثبت نمایید، دنیا به پایان نرسیده است. حتما راهی حرفهای و وجود دارد تا نام مدنظر را بهگونهای تغییر داد تا هم شما و هم دنیای وب، آن را قبول داشته باشند. مثلا شرکت “ارتباطات تأمین شمس نوین” مالک برند ” رایتل” است.
ضمانت می کند که مشتریان توانایی تشخیص و تفکیک محصولات از یکدیگر را دارند. حق استفاده منحصر به فرد برند تنها برای کسی که برند خود را به ثبت رسانده باشد شناخته می شود. اسامی زیبایی در همین مطلب وجود داره در صورت تمایل میتونید استفاده کنید . تماس تلفنی با موسسه برقرار کنید تا راهنمایی کامل دریافت کنید. درصورتیکه برندتان بینالمللی است، میتوانید از my یا the در ابتدا و online یا world در انتها اضافه نمایید. اسامی و عناوینی که باعث فریب اذهان عمومی و سایرین شود نیز به عنوان یک نام تجاری نمی تواند به ثبت برسد .
یک اسم مناسب باید تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات را به مشتریان خود انتقال دهد. لازمن به ذکر است ثبت برند لاتین متفاوت از ثبت برند بین المللی می باشد. افراد پس از ثبت برند در کشور مبدا می توانند برای ثبت برند بین المللی اقدام کنند. یعنی برای ثبت برند به صورت بین اللملی لازم است ابتدا برند در داخل کشور مبدا به ثبت رسیده باشد و همچنین متقاضی کارت بازرگانی نیز داشته باشد. برند یک نام، لگو و یا یک کلمه است که تولید کنندگان و یا صاحبین مشاغل برای متمایز کردن محصولات و خدمات خود از محصولات و خدمات مشابه از آن استفاده می کنند. برند به محصولات و خدمات هویت می دهد و در شکل گیری جایگاه محصولات در بازار بسیار کمک می کند.
از میان آن اسم مرحله قبل باید در آخر تنها سه اسم باقی بماند! احتمالاً این قسمت ناامیدکنندهترین بخش انتخاب اسم برند باشد؛ چون بسیاری از اسمهایی که دوست دارید ممکن است از قبل رزرو شده باشند. اسم برند باید با ارزشهای بنیادین شرکتتان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آنها ارتباط برقرار کند. برای ثبت برند تجاری در هر کشوری باید مراحل و قواعد مربوط به آن کشور را طی نمایید و در صورتی که تمام موارد را به درستی رعایت کرده باشید و نقص قانونی بر آن وارد نباشد ، تایید و ثبت خواهد شد . اگر در ثبت برند تجاری تمامی عوامل و نکات در نظر گرفته شده باشد و نام درستی انتخاب کرده باشید ، حتی امکان فروش برند مربوطه با قیمت های قابل توجه نیز برای شما فراهم خواهد شد .