هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک مطرح می شود انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. گزینش یک نام مناسب که با اطلاعات کافی و توجه لازم انتخاب شده است، می تواند شرکت شما را تا اوج موفقیت بالا ببرد. از طرف دیگر انتخاب یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت شما را نابود کند. اسم شرکت و یا برند شما نباید قبلا در دامنههای اینترنتی ثبت شده باشد.
الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند. این کلمات یا تصاویر باید هوشمندانه انتخاب شوند و هر چقدر بهتر مفهوم مورد نظرتان را برساند نشان دهنده ی ذکاوت شما به عنوان مالک یک نام تجاری می باشد. از بارزترین این نام های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد. سعی کنید نامی که انتخاب می کنید اطلاعاتی از کسب و کار خود را به صورت نهفته در خود داشته باشد و با شغل و کسب و کار شما مطابقت داشته باشد.
گروه کارشناسی ثبت آراز در این نوشته اطلاعات دقیق و جامعی را در اختیار شما عزیزان با استناد بر دستورالعمل ها و قوانین قرار داد. مجتمع ثبتی و حقوقی آراز ثبت با دارا بودن دپارتمان های تخصصی در زمینه خدمات ثبت شرک و ثبت برند آماده ارائه خدمات کاملا تخصصی به شما عزیزان می باشد. در صورت وجود هرگونه سوال و یا نیاز به اطلاعات دقیق تر درباره فعالیت شرکت و سازمان خود با کارشناسان ثبت آراز در ارتباط باشید. از این که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید تشکر می کنیم و امیدوارم که مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. در هنگام ساخت اسم شرکت موردی که از همه مهم تر است این است که نام انتخابی شما دارای سابقه ثبت نباشد.
انتخاب مناسب ترین اسم برای شرکت
البته این نمونه اسم گذاری هم پیشنهاد نمیشود مگر در شرایط خاص. هنگامی که صحبت از موفقیت یک شرکت یا برند میشود قطعا موضوعات ثبت برند تجاری ریز و درشت زیادی باعث این موفقیت شده است. از تلاشهاش شبانه روزی مدیران گرفته تا انتخاب صحیح یک اسم برای آن برند و یا شرکت.
- سپس همه اعضا در مورد هر اسم نظر دهند و امتیازی از ۱ تا ۵ به هر یک اختصاص دهند.
- امکان حبس تعزیری از یک روز تا شش ماه نیز وجود دارد همچنین ممکن است هر دوی اینها برای شخص حقیقی اعمال شود.
- تا این بخش دیدید که برای انتخاب یک اسم برند زیبا باید به چه نکاتی توجه کنید.
- این ابزار همچنین شناسایی نامهای دامنه برای نام هر کسب و کار را ممکن و مشخص میسازد.
- البته واژههای نامتعارف، مخفف یا حتی لغات بیگانه به شرط تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قابل ثبت خواهند بود.
- حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید.
در این قسمت ما به بیان 17 نکته ی بسیار مهم در تعیین نام مناسب شرکت پرداخته ایم که آن ها را در زیر برای شما آورده ایم. خوب در این قسمت قصد داریم ویژگی های اصلی اسم یک شرکت را بیان کنیم. توجه داشته باشید که اسم یک شرکت در حقیقت معرف شرکت شما است، یعنی شرکت شما با همان نام شناخته می شود. به همین دلیل نام شرکت شما باید ارتباطی با فعالیت شرکت داشته باشد. با تعداد محدودی از نامهای انتخاب شده پیش مشتریان بالقوه/همکاران/ سرمایهگذاران بروید و از آنان نظرخواهی نمایید. ترکیب کلمات قلمبه و سلمبه و یا بیمعنا ، کمکی به انتخاب یک نام مناسب برای شرکتتان نمیکند.
ایده برای اسم شرکت های تجاری
پس از بررسی اسم شرکت شما و تایید آن، اکنون باید اوراق شرکت خود را پرینت نمایید. در این مرحله اسم شرکت شما در شرکت نامه، اظهارنامه و اساسنامه شرکت ثبت گردیده است. در این قسمت، 5 اسم three سیلابی باید پیشنهاد ثبت شرکت دهید که به ترتیب الویت ( یعنی از 1 تا 5 ) بررسی میگردند. اگر اولین اسم پیشنهادی شما قابلیت ثبت داشته باشد، اسامی بعدی بررسی نخواهند شد. • در هنگام انتخاب نام شرکت، حتما باید از “اسم خاص” استفاده شود.
شرکت ایلیا در این مقاله درباره ی اسم شرکت و اسامی خاص برای برندو شرکت مطالبی را به متقاضیان محترم ارائه می نماید تا راهنمای شما باشد . اگر در زمان ثبت شرکت و برند خود موضوعات نامفهوم در این راه برای شما ایجاد شد می توانید با ما با شماره های درج شده برای تعیین اسم شرکت و اسامی خاص برای برند تماس حاصل فرمایید. بهتر است برای کسب اطلاعات تکمیلی در ادامه همراه ما باشید.
انتخاب یک نام مناسب برای شرکت شما باعث می شود که نه تنها مراحل ثبت را به سادگی و در زمان کمی پشت سر بگذارید، بلکه شروع فعالیت تجاری شما هم بهتر خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر اسمی غیر فارسی (حال از هر زبان و گویش دیگری باشد، مهم نیست) را برای شرکت خود انتخاب می کنید، در زمان ارسال نام به اداره ثبت، معنی آن را هم در کنارش بنویسید، تا روند ثبت شما به درستی ادامه داشته باشد. شاید تصور کنید که استفاده از کلمه دلنشین برای یک نام، انتخاب مناسبی نیست، در صورتی که این کلمه دقیقا همان صفتی است به دنبال آن هستیم.
برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهشگران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهشهای خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نامهایی که از ساختار تکرار شونده استفاده میکنند رغبت بیشتری دارند. اسمهایی مانند کوکا ـ کولا، کیت ـ کت از این دسته نامها هستند. سعی کنید لیستی از ثبت تغییرات همهی اسمهایی که به ذهنتان میرسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن را یادداشت کنید. سلام می توانین از اسامی مانند پترو پالا صنعت آویژه استفاده نمایید . مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است.
این نام باید نشاندهنده موضوع و کارکرد آن باشد و نباید پیش از این توسط شرکت دیگری ثبت شده باشد. همیشه در انتخاب اسم باید دنبال اسامی رفت که متمایز باشد و وجه تمایز شرکت را نشان دهد. بهتر است قبل از انتخاب و اقدام برای ثبت حتما استعلام بگیرید تا نام انتخابی شما تکراری نباشد.
البته برای طوفان فکری روشهای دیگری هم وجود دارد، مثلاً شما میتوانید انتخاب اسم برند را از روی چند دستهبندیهای انجام دهید. مثلاً در سال 2010 گروهی از محققان دانشگاه آلبرتا (کانادا) در تحقیقات خود متوجه شدند که مشتریان به اسم برندهایی مثل کوکا-کولا، کیت-کت، جلی-بلی که از یک ساختار تکرارشونده در اسم برند خود استفاده میکنند، واکنش مثبتتری نشان میدهند. از همین حالا بگوئیم که انتظار نداشته باشید به یکی دو روز بتوانید یک نام مناسب انتخاب کنید.
اضافه کردن نام منطقه به کسب و کارتان فقط تاکید می کند که شما نیز به لیست بلند بالای سایر شرکت های محلی با اسامی مشابه اضافه شده اید. اگر قصد دارید مالکیت مادی و معنوی یک شرکت را به نام خود ثبت کنید، اولین گام این است که نام تجاری ( نام برند) خود را ثبت کرده و علامت تجاری خود را مشخص کنید. به عبارت سادهتر مهمترین وظیفه شما در هنگام راهاندازی یک شرکت، انتخاب بهترین نامها برای ثبت شرکت مدنظرتان است.
بهت پیشنهاد میکنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را بهعنوان اسم برند خود انتخاب کنید. احتمالاً بعد از مدتی متوجه میشوید یکی دوتا از این دستهها بیشتر با سلایق شما جور درمیآیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید.
تعیین نام شرکتها و مؤسسات غیر تجاری که قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند. تعیین نام شرکتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی که در کشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود. زمانی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار در میان است انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک اسم صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند. اسم باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد.